[Talk-cz] kct_neco=neco [was: Re: Cykloznačení - puntík se stříškou]

Jan Breuer jan.breuer na jaybee.cz
Středa Červen 8 16:34:40 UTC 2016

Ahoj,

Dne 8. června 2016 16:42 Karel Volný <kavol na seznam.cz> napsal(a):

> zdar,

> nepochopil jsem body 5 a 6
>
> klíč hiking je popsán, jakože určuje, zda má daná věc něco společného s
> turistikou, zná pouze hiking=yes, neřeší rozlišení typů, takže tvrzení
> "správně měly být" je, ehm, řekněme slušně subjektivní

> dále nerozumím, co má hodnota tagu route společného s tím hiking

Co je nesrozumitelného na relaci type=route; route=hiking? Jen se ptám,
není mě jasné, kde je v tom chyba.

> následně červený text tvrdí, že to má být současný stav, avšak nezahrnuje
> věci
> definované dávno před vydáním článku (minimálně čtyři roky, dál se mi to
> zkoumat nechtělo, Wiki je nějaká líná)
>
> dále navržené schéma samo porušuje bod 3, navíc o něm obdobně platí výtka,
> kterou jsem měl v minulém mailu, že to nedává intuitivně smysl

type=route
route=hiking
hiking=learning
je jen logickým vyústěním zavedeného schématu, byť v posledním bodě zatím
nestandardní.

Bohužel se tu duplikuje stejný seznam hodnot pro všechny klíče hiking, ski,
bicycle, wheelchair... což je asi to, na co narážíš?
Ideální by bylo zavést tag, nezávislý na způsobu přepravy, nezávislý na
barvě a nezávislý na operátoru - tedy bez velkého přemýšlení něco jako
route:purpose=learning? Znásilnění tagu network se stejným účelem by mělo
příliš mnoho vedlejších efektů.

> [...]
>
> "konkrétní příklad viz začátek tohoto vlákna: jak z red_dot poznám, jestli
> je
> to značka, na kterou ses původně ptal, anebo koňská stezka?"

> - ano, čistě formálně v té "mojí" (ehm!) tabulce je sice mapování 1:1, ale
> ta
> taky nepostihuje všechny případy (a což teprv když je osmc:symbol=none),
> takže
> takováto odpověď je asi jako v tom vtipu "haló pane, prosímvás my se v té
> mlze
> ztratili, můžete nám říci, kde jsme? - jste v balóně" - formálně pravda,

Tady musím souhlasit s Karlem, osmc:symbol by podle mě měl nést informaci
pouze o symbolu. Bohužel stále máme pocit, že kčt je jediný, kdo tvoří
trasy. Pak ale někdo (ne-kčt) vytvoří trasu a dá ji značky úplně podle
sebe. Musíme tedy mít schema, které jednoznačně definuje odbočku k prameni
pro lyžaře, i když je značená růžovým srdíčkem na fialovém podkladě.

Honza