[Talk-cz] Trat 173 zmenena na branch - Re: Zamer zmeny trati 173 a mozna i 174 na branch - Re:Vyuziti zeleznice main/branch na trati 173 - Beroun - Rudna -Praha-Smichov

Pavel Bokr osm na kraluvdvur.cz
Pátek Březen 18 10:06:11 UTC 2016

Ahoj, diky za odpoved!

Precislovani trati pro rok 2017 jsem (snad dobre, jak uz jsem psal vylozene zeleznicni nadsenec nejsem) vycetl z prohlaseni o draze na rok 2017, ale to myslim ma ted jeste cas, ale tusim ze nekdy kolem konce roku to budou dalsi zmeny na zeleznicni siti az bude aktualni nove cislovani.
http://www.szdc.cz/soubory/prohlaseni-o-draze/2017/prohlaseni-2017.pdf

S tim provozem asi narazis na tu cast te trati 173 z Prahy do Nucic, ktera funguje v ramci PID a ve spicce to tam jezdi opravdu i tech 30 minut – zajistuje to spojeni lidi z okolnich sidel do Prahy. Ted tam pokud vim jezdi regionovy, da se predpokladat ze je to o neco vytizenejsi nez kdyz jsem s tim kdysi davno jezdil (pokud to jezdi casteji a pravidelne je to pro lidi zajimavejsi, pridelali tam taky nejake zastavky, takze se snazi aby to bylo pro cestujici zajimavejsi nez drive).
http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady/k173.pdf

I kdyby tam ale jezdili delsi regionovy (jestli u regionov neexistuje delsi verze nez ty 2 casti co to ma tak sorry neznam to) tak bych se v tomto pripade asi stale klanel spise k branch a to s prihlednutim k dalsim vecem – zejmena pak, ze po trati nejsou vedeny vubec zadne vlaky s delsi trasou jizdy a z hlediska delsiho cestovani je to zcela bezvyznamna trat (tedy pokud tam mimoradne nejede neco odklonem). Je to opravdu jen na svazeni lidi (byt treba kazdych tech 30 minut) z blizkeho okoli a okrajovych casti Prahy podobne jako primestske linky prazske MHD, ktere jezdi take frekventovane, ale maji vyznam opravdu jen v mistnim meritku (byt v mistnim meritku maji vyznam vysoky, ale neprohlasovali bychom je za hlavni autobusove linky). Dalsi bych vzal ty tratove rychlosti, ktere nejsou zavratne, delku trati, s nizkou vahou pak treba i tu jednokolejnost a nutnost krizovani apod. Kdyz to srovnam ze je z Berouna do Prahy soucasne vede opravdu hlavni trat (2 koleje, elektrifikovana, jezdi tam rychliky, vlaky vyssi kvality a za osobni vlaky jsou to pravidelne CityElephanty) tak bych preferoval aby mezi temito tratemi byl rozdil prave v main/branch. Krome frekvcence a poctu vagonu bych se tedy koukal jeste pri nejmensim na to jake jsou trasy vlaku co po trati jezdi a jestli vozi jen lokalni preptavu nebo ma trat vyznam i pro cestovani na vetsi vzdalenost.

Ted je dle oficialnich map situace takova, ze i tam je trat vedena jako vedlejsi regionalni takze byt z hlediska intenzity provozu je to na hrane tak i s ohlednem na ofiko zarazeni i ty dalsi veci co jsem psal vyse (zejmena tedy jen mistni doprava) bych to nechal v branch.

Pokud by byl nekdo presvedcen ze frekventovanejsi cast trati by i pres to ze je uzivana vyhradne k mistni doprave tak to prezuji (byt ja bych krome intenzity koukal i na charakter dopravy) ale usek Nucice – Beroun tam bych se za branch hadal vic.

Pavel Bokr