[Talk-cz] WeeklyOSM CZ 301

Marián Kyral mkyral na email.cz
Úterý Květen 17 08:54:51 UTC 2016

---------- Původní zpráva ----------
Od: Pavel Machek <pavel na ucw.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 17. 5. 2016 10:23:59
Předmět: Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 301

"Ahoj!

> [...]
>
> Pokud nekde pobliz je relace turisticke znacky, tak do ni tu znacku
> pridam.
>
> Na cestu proste hodim kct_red=major. Jasne, az ty znacky bude vetsi
> kus, tak by bylo dobry vyrobit relaci, ale ted jeste neni dobry cas.
>
> Podle noveho navrhu bych, pokud ale relace nikde pobliz neni, mel
> vyrobit novou relaci, dat ji asi 5 ruznych tagu. Sorry, ale to
> neudelam, protoze:
>
> a) je to trochu moc prace
> "
>

> Promiň Pavle, ale  vymlouvat se na vlastní lenost mi přijde

Openstreetmap kazdy delame z vlastnich sobeckych duvodu. Ja tvrdim
ze je kravina kvuli 200m zakladat novou relaci. Protoze to prida praci
jak me, tak nekomu kdo ty relace bude pozdeji spojovat.
"

Ať děláš co dělá, v důsledku vždy někomu přidáš práci, až to bude později
předělávat.

A je úplně jedno, jestli proto, že jsi na to v té době právě neměl čas, nebo
se změnila situace v reálu.

"
> "
> b) kdyz to takhle bude delat vic lidi, tak v mape budem mit asi tak
> 100 relaci o jednom prvku, a spojovani bude vylozene zajimave."
>

> Tak nikdo neříká, že to musíš spojovat právě ty. A jen tak pro zajímavost,

> kde u nás v ČR narazím na turistickou relaci rozdrobenou do stovky malých
> kousků? Tohle mi přijde jako hodně nereálný případ.

Kdyby se od zacatku pouzivalo tagovani pomoci relaci, tak by ted v
okoli Rican takova situace nastavala. Takze nerealna neni.
"

Vycházíš z mylného předpokladu, že se všichni chovají stejně jako ty. Tedy,
že sekají jednu relaci za druhou bez ohledu na to, jestli ta trasa už relaci
má  nebo nemá. Já tvrdím, že by dnes byly v okolí Řičan spíše delších
souvislejší relace než mnoho krátkých.

Nikdo neříká, že nemůžeš kct_red používat stále. To ti nikdo zakazovat
nebude. Ale bude to mít stejný význam jako fixme=*.

Mimochodem. Tady u nás, na serverní Moravě jsem značku kct_xxx na cestě
ještě nepotkal. Mohl by někdo šikovný udělat analýzu, na kolika km cest se
ty kct_xxx tagy vyskytují? A v jakém poměru to je k délce zaznačených
relací?

Taginfo v tomhle trochu zkresluje:

http://taginfo.openstreetmap.cz/keys/kct_red

http://taginfo.openstreetmap.cz/keys/kct_blue

http://taginfo.openstreetmap.cz/keys/kct_green

http://taginfo.openstreetmap.cz/keys/kct_yellow

"
A spolehat se na to ze "za me" nekdo ty male relace spoji, je stejne
"sobecke" jako tam dat kct_red=major, a navic je to jeste vic prace
pro vsechny zucastnene. Takze je to spatny napad (tm).
"

Myslel jsem to tak, že pokud se na spojování relací necítíš, vždy máš
možnost poprosit o pomoc tady v konferenci.

Ä pokud budeš prosit moc často, tak ti ten plugin na spojování relací
splácám ;-)

Pavel
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/
blog.html