[Talk-cz] Missing Maps a Lékaři bez hranic - přijďte na první setkání

Jan.BOHM na prague.msf.org Jan.BOHM na prague.msf.org
Středa Květen 18 08:26:15 UTC 2016

Dobrý den vespolek,

do této skupiny jsem se připojil nově a rád bych vás pozval k zapojení do
projektu Missing maps, společné iniciativy Lékařů bez hranic, Červeného
kříže a HOT OSM (http://www.missingmaps.org/).

V pražské kanceláři Lékařů bez hranic teď připravujeme první maphaton - v
úterý 24. května od 18:00 do 20:00 v budově vydavatelství Economia v
Karlíně (lístky zde:
https://www.eventbrite.co.uk/e/missing-maps-czech-republic-prvni-setkani-tickets-25508984058
).

Je to první vlaštovka, s jejíž pomocí chceme v Česku tuto skvělou
iniciativu rozjet. Já sám jsem byl zapojen do projektu Krizová mapa Česka,
který s využitím Ushahidi dělala před časem Česká televize. Myslím, že v ČR
je dost zajímavé podhoubí mapařů a pro nás, Lékaře bez hranic, má zase
mapování zapomenutých míst velký přínos pro práci v terénu.

Viděl jsem, jak vypadalo setkání Missing maps v Londýně. Skupinu asi
šedesáti účastníků setkání tam tvořili úplní začátečníci i zkušenější
mapaři. Na místě učili zkušenější uživatelé ty méně zkušené s ID editorem,
JOSN, jak validovat. Kromě toho přišli ale také lidé kolem OSM obecně, pro
které setkání bylo dobrou příležitostí vidět se a poznat nové lidi.

Taková je naše vize v Česku. Na začátku se držíme při zemi - první setkání
je maximálně pro 20 lidí. Mapovat chceme odteď ale každý měsíc a projekt
postupně rozvíjet.

Pokud byste se chtěli zapojit a už příští týden přijít a trochu pomoci
lidem, kteří budou mapovat poprvé, jste více než vítáni. Stejně tak pokud
máte jakékoliv dotazy nebo připomínky, budu moc rád, budete-li je směřovat
na můj mail jan.bohm na prague.msf.org.

Srdečně zdraví
Jan Böhm

Jan Böhm
Digital Strategist

Lékaři bez hranic / Médecins Sans Frontières
Seifertova 555/47, 130 00 Praha 3, Czech Republic
Office: (+420) 257 090 150, Desk: (+420) 257 090 152

http://www.lekari-bez-hranic.cz/cz/zastavte-tyto-utoky
(Embedded image moved to file: pic29358.jpg)