[Talk-cz] WeeklyOSM CZ 328

Vladimír Slávik slavik.vladimir na seznam.cz
Středa Listopad 9 07:45:54 UTC 2016

Ahoj,

Dne 9.11.2016 v 8:06 Marián Kyral napsal(a):
> /Operations Working Group by ráda
> <https://github.com/openstreetmap/operations/issues/113> redukovala
> zátěž na dlaždicových serverech pod správou Nadace OSM
> (tile.openstreetmap.org)
> /
> Jsem zvědav, jak moc se to dotkne osmap.cz. Zatím snad nijak.

Zatím snad ne, ale jednou určitě - komu se nechce číst celá ta diskuse
na githubu https://github.com/openstreetmap/operations/issues/113 :

"Malé stránky" a použití dělají 60% zátěže - to jsme i my.

Návrh je požadovat Referer a unikátní User-Agent. Stejně se ovšem něco
(někdo?) bude muset hodit přes palubu aby si renderoval dlaždice sám. V
tomhle kontextu je možné upozornit i na to že se na provoz zatím vybralo
44 ze 70 tisíc euro... https://donate.openstreetmap.org/

Je tam i odkaz na diskusi pro tentýž problém pro Wikimedia - teď když
mají mapy - jestli bude možné "přehodit" tento problém na ně a jak se
staví k takové situaci. https://phabricator.wikimedia.org/T141815

Vláďa