[Talk-cz] cenová skupina

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pátek Září 9 21:27:15 UTC 2016

zdar,

> nelíbí se mi to, z několika různých důvodů. "Kouknu a vidím" bude v
> nejlepším případě konzistentní v rámci oblasti, hůře pak alespoň od jednoho
> editora, navíc těžko verifikovatelný (čili obvyklý problém subjektivního
> značení).

nemyslel jsem to střílet úplně náhodně, ale že s trochou praxe by to člověk
nemusel přepočítávat podle celé tabulky

- prostě bylo by potřeba vysvětlit brňákům, že pivo za 25 *fakt není levný*, a
pak by to šlo :-)

> Na rozdíl od jiných atributů typu otevírací doba nebo název bude
> tohle zastarávat ještě rychleji.

to si nemyslím, charakteristika podniku se obvykle mění jen s majitelem, který
většinou změní právě i ty ostatní atributy, takže by to bylo tak nastejno

> No a pak ještě obecný  problém nových tagů
> - bude je někdo mapovat? Bude ta data někdo vůbec využívat? Bude někdo mít
> motivaci je udržovat?

já nevím, nadhazuju k zamyšlení ...

může a nemusí, samozřejmě tady asi bude nějakým způsobem fungovat síťový
efekt, když bude dat málo, každý se na to vykašle, čím jich bude víc a bude to
použitelnější, tím větší bude zájem to používat, mapovat a udržovat

> Neboli: za mě je OSM nevhodná pro databázi hodnocení - je to "zatloukání
> šroubů kleštěmi." Dovedu si představit mapu, která svoje vlastní data
> hodnocení  (licencovaná pod ODbL) *kombinuje* s OSM daty, ale nedovedu si
> představit, že  by se taková data stala součástí OSM.

ok, beru, jenom bych poznamenal, že názory se různí - právě v té slovenské
diskusi se odkazuje stars, resp. odmítnutý návrh Awards and ratings, je
nenulové množství lidí, kteří v OSM _nějaká_ hodnocení mít chtějí

za mě v tom nevidím principiální rozdíl oproti třeba tomu, když se taguje,
jakou kuchyni daný podnik vaří - je to prostě jedno z kritérií, podle kterých
se rozhoduju, zda ho zkusím navštívit ... stejně jako nepolezu do veganského
podniku, páč se tam prostě nenajím, tak nechci lézt do supernóbl podniku, páč
nejsem Rotschild

ale pokud mě tu sepsujete, tak za tím dál nepůjdu, zvlášť když bych tak
maximálně otagoval pět a půl hospody, co mám po okolí

K.