[Talk-cz] cenová skupina

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pondělí Září 12 10:43:25 UTC 2016

Problém je, že se to celkem dost mění. Už se mi kolikrát stalo, že jsme
někde byli spokojeni a při příští návštěvě jsme zjistili, že se změnil
provozovatel/majitel a vše je jinak. Pro mně je směrodatné, zda má
restaurace stránky, v jakém stavu, jestli a jaké mají fotky, zda tam mají
jídelní lístek, zda tam mají polední menu na aktuální týden.

Ne vždy to je stoprocentní, ale nějaký obrázek si o restauraci udělám.

Různých hodnotících služeb je na webu plno, ale málokdy tam bývá dostatek
hodnocení, případně nejsou aktuální.

BTW: pivo za dvacet? To už jsem opravdu hodně dlouho nikde neviděl.

Marián

---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Vozdecký <vop na seznam.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 12. 9. 2016 12:30:04
Předmět: Re: [Talk-cz] cenová skupina

"
ahoj,

zkusim tomu dat jeste jednu sanci:
cilem tagu je hrube kategorizovat uroven nabizene sluzby (konkretne prave a
jen u hospod a restauraci), nikoliv zjistovat relativni ci objektivni cenu
nabizenych produktu
5 - minimalni nabidka, limitne nulove sluzby (salonek...), zadna ci temer
zadna mista k sezeni, jde temer o provizorium, zadna ci temer nulova tepla
kuchyne
4 - omezena nabidka, neprilis rozvinute sluzby, minimum mist k sezeni,
trvale provozovane zarizeni, minimum teple kuchyne
3 - pravidelna nabidka jidel, dostupne sluzby (salonek, zahradka), dostatek
mist k sezeni, zavedena hospoda/restaurace, tepla kuchyne
2 - dtto 3, specializovane zarizeni (specificka nabidka, specificky
design...), rozvinute az specificke sluzby, zazitkova gastronomie
1 - dtto 2, explicitni zamereni na movitou klientelu

tedy:
5 - provizorni dedinska hospoda o jedne mistnosti a jednom stolu,
provozovana treba jen v sezone ci o vikendech, totalni pajzlik s jednim
druhem piva a dvouma druhama slanejch tycinek, zahuleno, na zdi plakat
Michala Davida z roku 1985... :o))))
4 - prumernej pajzlik esi ma salonek tak leda pro 8 lidi, kdyz prijde 10
lidi na obed, tak je paralyzovana kuchyne, na jidelaku rizek a gulas, navic
jen o vikendu, pres tyden jen tlacenka a utopenci
3 - nejcastejsi vyskyt, vice mistnosti ci salonek, oddelene mistnosti pro
kuraky, zahradka, menu, otevreno denne
2 - specialka, napr. hokejova hospoda, restaurace s 20 druhy piv, nabizi
vyjimecna jidla, kvuli kterym ji klientela vyhledava
1 - explicitne drahe az snobske podniky postavene prave na spolecensko-
ekonomickem vycleneni klientely

Cely problem bych pak nenazyval "cenova skupina", protoze zcela zbytecne
zavadi pozornost na cenu jakozto kriterium. Je to sice zavedeny pojem, ale
jen u generace 35 a vyse. Zkusil bych neco jako "uroven sluzeb".

vop