[Talk-cz] Vyhlídkový bod?

Petr Vozdecký vop na seznam.cz
Pátek Září 23 09:00:31 UTC 2016

...mmm ale optikou turisty z Ciny je to jinak... jede do Prahy a ma
nastudovane hromady beautyfoto... chce to videt... koukne do mapy a nevi
odkud (zkus si treba predstavit sebe v Parizi, Rime, New-Yorku...) a je
nadseny, kdyz to pak najde...

znacka pro misto vyznamneho (pozoruhodneho) rozhledu se nevaze na zadnou
stavbu, rozhlednu, ba ani na vyskovy bod...

z tohoto pohledu by bylo zajimave naopak takove znacky v mape cilene
vytvorit, aby turistum nechybely a nemeli dojem, ze je tam musi vkladat...
zkus se nad tim zamyslet z tohoto pohledu... myslim, ze toto je pridana
hodnota mapy, ktera chybi a kterou turista ceka (od toho tu mapu prece ma)

vop

---------- Původní zpráva ----------
Od: Jakub Sýkora <kubajz na kbx.cz>
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Datum: 23. 9. 2016 9:53:55
Předmět: Re: [Talk-cz] Vyhlídkový bod?

"Podle mě má smysl dávat místo dobrého rozhledu/vyhlídkový bod pouze do
míst, kde se to buď nedá očekávat a překvapí to nebo na místa, kde to
opravdu stojí za to - kde je vidět něco pozoruhodného a z jiných míst v
okolí to vidět není. Čekal bych tam tedy vybudovanou vyhlídku, vyvýšené
místo nebo třeba průsek stromů v lese.

Logikou značky na mostě bychom mohli prakticky označkovat celé nábřeží,
všechny mosty a všechny kopce hned několikrát. Taky bych mohl u nás na
Kamýku označit dětské hřiště, protože je tam odtud nečekaně vidět mezi
zástavbou Petřínská věž :-)