[Talk-cz] Vyhlídkový bod?

Petr Vozdecký vop na seznam.cz
Pondělí Září 26 07:11:22 UTC 2016

Karle,
to je ode zdi ke zdi - tedy se nikdo nebaví o vyhlídce na tvého psa...

stejně, jako vítám v krajině označené viewpointy na naprosto nečekaných
místech (a informují mě "tady bys to pepiku nečekal, ale fakt nadhernej
rozhled"), pak jsem vdecnej mape, kdyz se podivam v Parizi do mapy a uvidim
treba 4 nejzajimavejsi viewpointy ve meste - ja je totiz narozdil od
parizanu neznam, nevim kde je hledat a jak se k nim dostat a taky narozdil
od tech ostatnich, co tam byli prede mnou, se teprve tesim, ze se tam
vyfotim... - viz treba Zahrady Trocadéro
(https://cs.wikipedia.org/wiki/Jardins_du_Trocad%C3%A9ro) a pohled na
Eiffelovku nebo výhled od Sacre Cour, případně méně známé (a o to cennější)
finesy jako rozhled z Printemps
(http://cestovani.idnes.cz/jak-si-nejlepe-uzit-pariz-plus-skvele-tipy-na-slevy-a-akce-zdarma-p8w-/kolem-sveta.aspx?c=A100609_120658_igsvet_tom)

za me tedy diskuse neni o tom, zda se necinne divat, jak via maps.me nekdo
flaka viewpointy na kazdym rohu, ale naopak uspokojit tuto potrebu tim, ze
se naucime pouzivat (a udrzovat) viewpointy cilene i v takovych mistech jako
je intravilan Prahy (aniz by to musela byt rozhledna)

vop

---------- Původní zpráva ----------
Od: Karel Volný <kavol na seznam.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 25. 9. 2016 23:05:29
Předmět: Re: [Talk-cz] Vyhlídkový bod?

"zdar,

nezlob se, ale s touto logikou skutečně nesouhlasím (a souhlasím s tím, že
Matěj smazal, děkuji)

právě jak napsal Kuba, to bychom tuto značku mohli napráskat prakticky
všude,
a to je špatně

OSM má mapovat relitu - nemusí to nutně být realita v daném místě fyzicky
viditelná (viz např. administrativní hranice), ale pořád by to měla být
nějaká
obecná informace

tedy napráskat viewpoint je úplně ideální, když mám nějakou turistickou
trasu
a na ní odbočku k vyhlídce, nebo je někde zřízen dalekohled, a podobně, ale
náhodný bod na mostě takovouto _obecnou_ informací není; navíc bych si
dovolil
brojit proti redundanci, když mám značenou petřínskou rozhlednu 60 m na
vršku
kopce, tak mi docela stačí mapovat fakt, že je to nějaká věž vysoko nad
terénem, a nepotřebuju tam mít bod na vrchu jakože z toho fakt ten rozhled
je

já jsem nedávno nadhodil téma cenové skupiny (pardon, že jsem to tak trošku
nechal usnout a nereagoval na vše, chystám se), kde jsem byl přesvědčován,
že
takovéto informace budou nejspíše příliš subjektivní a vůbec nevhodné na to,

abychom to měli v mapě, a najednou se budeme bvait o tom, že chceme mít v
mapě
bod významný jen tím, že tam někdo zmáčknul spoušť na foťáku (nebo možná ani

nezmáčknul, jen si myslí, že by to bylo dobré)?
- to snad ne ...

optikou turisty z Číny, fotím všecko, co potkám ... kam mám dát bod
"tourism=viewpoint", když si tuhle nějaký asiat fotil ve vlaku našeho psa, a

nejsem si jist, kde přesně jsme v tu chvíli na trase Praha-Kolín byli?

K.