[Talk-cz] Odry/Hranice - cyklopruhy

majka majka.zem+talk na gmail.com
Pátek Duben 21 11:57:31 UTC 2017

Fakt je, že jsem jako první narazila na JOSM a jeho preset pro stezky pro
pěší a cyklisty. Takže debata může znít, je jedno z toho špatně?  Podle
mého určitě ne jednoznačně, jinak je třeba důrazně změnit informace na OSM
wiki, která tomu neodporuje. Minimálně tam, kde se to odchyluje, přidat
důrazná varování ohledně nekompatibility. "Pěšina" je stejně dobře podle
definice cesta bez provozu motorových vozidel, bez ohledu na povrch a šířku.

Jo, jednoduchým řešením je to předělat, a v celku není v Českých
Budějovicích problém. Ale řešením problému přece není ignorovat (podle
mého) legitimní alternativní způsob značení. Debata ohledně path podle mého
taky probíhá snad od začátku, k výsledku se nijak nedobrala. Třeba to není
nejlepší způsob jak to udělat, ale řekla bych že je docela běžný.

Ty Budějovice a okolí opravdu není problém předělat - jen tím ale celý
problém zamaskujeme, protože nevěřím tomu, že tohle je jediná oblast, kde
to někdo takhle zmapoval.

Možná bylo mojí chybou chápat "cycleway" primárně jako stezku pro cyklisty,
na kterou chodci také smějí (víceméně situace podle zákona). Protože o čem
se bavíme je stezka pro chodce a cyklisty, oficiálně takto značená. A
jediné místo, kde jsem v OSM wiki narazila na tuhle značku, je přesně u té
pěšiny, takže jsme zpátky u problému...

U těch pruhů jsem vycházela taky z popisu
<https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:J%C3%ADzdn%C3%AD_pruhy> , takže
opět bych případně doporučovala doplnit tu informaci ohledně doplnění
cycleway. Protože ačkoli si myslím, že jsem informace hledala dost důrazně,
tak tohle mi opravdu uniklo. Problém je, že takovéhle opominutí zatím
nebylo na mapách vidět. Brala jsem za hotové, že pruhy na žádné mapě
neuvidím, takže jsem jejich mapování kontrolovala jen v navigaci (osmand).

Majka