[Talk-cz] Žádost o svolení k použití katastrálních map

Matěj Cepl mcepl na cepl.eu
Pondělí Duben 24 09:45:59 UTC 2017

On 2017-04-24, 07:48 GMT, Michal Fabík wrote:
> OSM komunita (ve smyslu nějaké komunikace, koordinace apod.)
> na Balkáně neexistuje (nebo je někde dobře schovaná), tak se
> obracím sem.

This! Řekl bych, že toto je problém, který je základem všeho
a bez něj se nedá nic moc dělat. Takže ano, pracovat
a přesvědčovat místní úřady je potřeba, ale pravděpodobně je
vyloučené to dělat z Česka. Dokonce bych si troufal požadovat,
že by to měl dělat nějaký právník nebo někdo kdo je schopen
s těmi úřady komunikovat na jejich úrovni. OSM nadšenec z Česka
opravdu mnoho nezmůže a myslím si, že to je trochu ztráta času
se o to snažit.

Přemýšlel bych si spíše jak se snažit tu bosenskou komunitu
nastartovat. Problém Čechů a OSM vidím v tom, že porovnáváme
automaticky s jednou z nejúspěšnějších OSM komunit vůbec. A to
neporovnávám s Balkánem, ale jsem přesvědčen, že máme podstatně
lepší mapy a živější komunitu nežli třeba Francie, Itálie (tady
se možná mýlím) nebo USA, zejména uvážíme-li počet obyvatel
zmíněných zemí. To, že s námi spolupracuje ČÚZK tak jak s námi
spolupracuje (i když určitě je možné něco zlepšovat, vždycky
je), je tak trochu zázrak. Takže výsledně neočekávám, že se
podaři bosenskou OSM dostat na českou úrovneň někdy brzo.

Samozřejmě, je to slepice a vejce. Dobrá komunita vytváří dobrou
mapu a dobrá mapa přitahuje více uživatelů, kteří mapu
vylepšují. Nebyl jsem tou dobou ještě tak blízko OSM jako teď (a
neříkám, že teď jsem kdovíjak blízko), ale pokud si pamatuji tak
jedním z nejproduktivnějších skutků v dějinách OSM v Česku bylo,
když se podařilo naimportovat ty vojenské mapy z první
republiky. Sice to samozřejmě zahrnovalo spoustu chyb, ale
najednou bylo něco na čem se dalo pracovat a odhlédneme-li od
Žalmu 114 („Hory skákaly jako beránci, jako jehňata dováděly
pahorky!“) tak většinou pahorky moc nedovádějí a ten základ může
být překvapivě použitelný. V jakém stavu je současná mapa Bosny?
Nepomohlo by jejímu zlepšení něco takového?

Hodně zdaru při mapování Bosny!

Matěj

--
https://matej.ceplovi.cz/blog/, Jabber: mcepl na ceplovi.cz
GPG Finger: 3C76 A027 CA45 AD70 98B5  BC1D 7920 5802 880B C9D8

Of course I'm respectable. I'm old. Politicians, ugly buildings,
and whores all get respectable if they last long enough.
      --John Huston in "Chinatown."