[Talk-cz] Implicitní a předpokládané hodnoty

Matej Lieskovský lieskovsky.matej na gmail.com
Pátek Prosinec 1 23:58:04 UTC 2017

Omlouvám se za odmlku, byl jsem jinak zaneprázdněn.

Ano, OSM nemá striktně definované schéma. Ono je to i celkem dobře,
protože například úroveň detailu se na OSM od jejího počátku zvýšila
natolik,
že by nám nejspíše schéma více překáželo než pomáhalo.
To ale neznamená, že se neumíme shodnout na věcech typu
"Tato kombinace tagů na tomto území automaticky znamená
i tuto kombinaci dalších tagů, které tam tudíž nebudeme psát."
My už na spoustě těchto věcí tak nějak dohodnutí jsme,
jen to AFAIK není nikde pěkně sepsané a to občas vážně komplikuje práci s
daty.
Každý data consumer musí zjistit, jaké tyto konvence jsou,
přispívající si nemůže být jist, co všechno tagovat
a následně občas nechápe, proč se něco chová divně...
Nemluvě o tom, že se ty konvence liší napříč prostorem i časem...

Představoval jsem si systém, který by například dostal nějakou cestu z OSM,
podíval se na tagy a kde leží, podle toho doplnil například max_speed,
vyhlásil "nejspíše je to asfalt" a upozornil na to, že je v Street relation.
Jako plugin do JOSMu by to pak mohlo umět věci typu
"tohle zbytečně netaguj, je to implicitní protože tamto",
a třeba i nějak zašedle zobrazovat implicitně nastavené tagy,
aby průměrnému uživateli došlo, že ta cesta nepotřebuje explicitní
max_speed.

Ano, je to docela sci-fi, ale nemožné by to být nemělo.
Consumerům to pomůže, protože pokud například nechtějí řešit Street
relation,
tak to proženou systémem a ten všude opíše příslušná jména.
Pokud budu potřebovat mapu silniční sítě s rychlostmi,
tak mi je tam systém taky sám napíše.
Tohle doplňování jde udělat pomocí dnešních technologií.
Jediné, co bych chtěl změnit, je to, že to bude někde centralizované.
Prostě nějaká verzovaná databáze těch upravovacích pravidel
a kód, který je umí aplikovat na export z OSM.
Plus se možná bude hodit nějaká předzpracovaná databáze na rychlé určování,
ve kterém státě daný prvek leží, ať to celé funguje rozumně rychle...

Ať se daří,
Matej