[Talk-cz] přetrasování polygonů LPIS

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pátek Únor 24 11:24:20 UTC 2017

---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Bokr <osm na kraluvdvur.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 24. 2. 2017 11:00:51
Předmět: Re: [Talk-cz] přetrasování polygonů LPIS
"

S tim LPISem to chce za soucasneho stavu opravdu hodne hodne opatrne a
pridat k tomu rucni opravy problemu, ktere trasovaci klik udela ve
stavajicich datech. Kdyz v mem okoli zhodnotim klady a zapory LPIS tak se mi
zda, ze pretrasovani podle LPIS nadelalo vice skody nez uzitku a dokonce i
proti zakladnimu smylu zavedeni importu LPIS.

"

Hlavní problém je, že se pole mění neustále a bohužel se mnohokrát stává, že
je daný objekt nahrazen zcela novým objektem s jiným id. Tracer pak nemá
šanci poznat, že se jedná o aktualizaci a prostě natrasuje nové pole a
okolní ořeže.

Řešením by možná mohlo být zcela úplné ignorování ref:lpis a existujcí pole
pod kurzorem by se vždy zcela nahradilo. Ovšem je potřeba ověřit, že to
nebude problém u trasování pole v díře multipolygonu.

Další věc, která mne napadla, jestli by třeba nešel udělat nějaký styl a
validátor do josm, který by ty malé kousky polí zviditelnil a nahlásil.

Marián

"

Uz asi tyden se k tomu zkousim pripravit nejakou ukazku, na ktere bych sve
tvrzeni obhajil a nazorne ukazal vznikajici problemy, kterych je treba se
vyvarovat (sice uz jsem drive upozornoval, ale marne, proto to chci ted
udelat jeste vice nazorneji, protoze problemy pri trasovani LPIS stale
vznikaji i v letosnim roce). A problemem nejsou jen ty male reliktni
polygony. Jakmile ukazku pripravim dam ji k dispozici, mozna i vcetne
nejakych uvah o tom jak v OSM k LPISu pristupovat, aby byl skutecnym
prinosem.

Pavel Bokr