[Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

Jan Macura macurajan na gmail.com
Čtvrtek Leden 19 20:36:52 UTC 2017

//pardon, odeslal jsem mail předčasně

> Ano, zalomení řádku je forma (pokud nepíši poezii). Ale nikdo nechce do osm
> dat dávat konce řádku do názvů - tedy to kde zalomit. Ale bavíme se o
> pevných
> mezerách. Tedy kde nezalomit. Je to věcí jazyka, měly by dle mě být
> součástí
> všech strojově čitelných textů - tedy dle mě obsah.

Chápu, ale pořád mi to nepřijde jako dostatečný argument. Je to jedno bez
druhého – informace o tom, kde nezalomit řádek může existovat jen pro
potřeby jeho zalomení a jsme zpátky u formátování dat (textu) pro konkrétní
potřeby.

Ale ten hate Jana Martince mě trochu nalomil (sic!). Pokud neexistuje žádný
argument proti, kromě logického (to, co se tu snažím obhajovat), nemá asi
smysl tomu bránit. Navíc, když Ladislav Laska píše, že některé editory s
tím umí pracovat, bral bych to v nejlepším duchu OSM (a dobrovolnictví)
jako možnost, ale určitě ne nutnost.

> Fun fact:
>
> RUIAN už skloňování názvů obcí ve své databázi má. V exportu je to v
> položce obi:MluvnickeCharakteristiky.

A to je dobře. Plní tak pečlivě funkci registru územní identifikace. Stejně
tak bych čekal "mluvnické charakteristiky" třeba v GeoNames, ale ne v OSM
;-)

> A ještě k

> obsahu
>

> To přece není „extrémně výhodné“ [wut?], to je přece _pravda_. Ta obec se
> _nejmenuje_ „libčice nad vltavou“˝, ale „Libčice nad Vltavou“. _Proto_ to
> tam takhle máme. Ne proto, aby bylo jednodušší to hezky vykreslovat. Stejně
> tak máme mít třeba „PP Opatřilka – Červený lom“, nikoli „PP Opatřilka -
> Červený lom“ (bez ohledu na to, jakým písmem to pak kdo vykresluje).

Je to off-topic, ale snad bude strpen. Dokážu si představit takový datový
model, kde jméno objektu nebude řetězec "Kostelec nad Černými lesy", ale
objekt (v OSM tedy relace) se členy "kostelec", "černá", "les" a vyjádřením
jejich vzájemných vztahů , které by velikost písmen implikovaly. Možné by
to bylo, jen je to úplná blbost, takhle to modelovat (= tím myslím, že je
to extrémně nevýhodné ;-) )

H.