[Talk-cz] Překládání wiki do češtiny - předání štafety

Marián Kyral mkyral na email.cz
Úterý Červen 20 06:00:13 UTC 2017

---------- Původní e-mail ----------
Od: majka <majka.zem+talk na gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 19. 6. 2017 9:43:19
Předmět: Re: [Talk-cz] Překládání wiki do češtiny - předání štafety
"

Trochu problém s tímhle nápadem by mohl být, že to sleduje jen první změnu a
pak až po novém přihlášení pod stejným jménem. Tedy: pokud robot najde
změnu, zapíše jí, ale žádnou další nezapíše, pokud se znovu nepřihlásí na
tuhle stránku.

Samozřejmě to jde zautomatizovat, jen je třeba na to myslet.

"

No jo. To je vlastně pravda. Ta stránka by se musela vždycky pošťouchnout
(nějaká lepší alternativa pro touchnout? :-D ).

"

Druhý zádrhel jsou nové stránky - tedy jak je do sledování dostat.

"

Mám pocit, že Dalibor sdružuje všechny české stránky do seznamů. Takže by
stačilo sledovat změny v tom seznamu: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/
Category:Cs:Popisy_kl%C3%AD%C4%8D%C5%AF

"

Pro parsování změn je skvělý skript "wikipedia single column diffs" pro
opici (nebo tampermonkey ve chrome), který ty změny zvýrazní v dané verzi.
Takže se dá najít i něco takovéhohle - tedy doufám že to projde:

| [[Image:Way A.png|20px|center]]
| Cycle lane on left side of the road and a shared cycle lane with a bus/taxi lane in right side.<span title='-' style='font-weight:bold;color:rgb(34,34,34);border-radius:0.25em;padding:0.2em 1px;background-color:rgb(255,228,156)'>.</span>

"

Jen se obávám, že případný skript nepojede přes prohlížeč, ale přes wget/
curl nebo nějakou python knihovnu. Bude to potřeba udělat jinak.

"

Osobně bych spíš v praxi počítala s tím, že se vždy od jara do podzimu
rozjede česká verze od verze anglické. Protože tahle práce je svým způsobem
ideální na dlouhé zimní večery a plískanice, přes léto to spíš vidím na
práci na turistických a cyklo trasách apod.

Takže což vždy někdy v říjnu či listopadu udělat "inventuru"? Tedy vzít ten
seznam sledovaných stránek, porovnat datum změny české stránky a datum změny
stránky anglické, vyhodit rozdíly v anglické verzi mezi těmito datumy a
vypsat seznam takovýchhle stránek a "nabídnout" k překladu? Datum změny
jazykových verzí by nemuselo být zas tak složité získat. Možná jako bonus
případně ještě zjistit, zda neexistuje jiná jazyková verze novější než ta
anglická.

"

Pro začátek by to možná mohlo stačit. A pak by se vidělo.

Marián

"