[Talk-cz] Cyklistický mapathlon

Vratislav Filler vrataf at centrum.cz
Mon Jun 26 14:37:26 UTC 2017

Nechci k tomu zakládat nové vlákno:

Na základě "našeho" manuálu k mapování cykloopatření jsem připravil koncept článku pro Prahou na kole. Až někdy v létě vyjde, pošlu sem odkaz a můžeme tam v diskusi probrat sporné body. Určitě mě korigujte, jsou tam věci, které jsou na diskusi. A bude myslím správné, když se to vyjasní nejdřív u nás, než by se nějak výrazněji updatovat wiki (která může být v oprávněných případech odlišná).

Co mám zkušenosti s routováním cyklo podle OSM, tak když jsme před pár lety dělali vyhledávač pro Prahou na kole, tak jsme k tomu britský engine CycleStreets museli dost přizpůsobit, zvyklosti jsou v každé zemi skutečně trochu jiné. V praxi tam ale platilo, že jednosměrky "proti srsti" a chodníky se routovaly rychlostí 6 km/h, tedy se racionálně předpokládala chůze. Přišlo mi, že Britové strhávají strašně moc za tracktype 3 a horší (12 - 6 km/h), asi mají zkušenost, že nezpevněné cesty v GB jsou půlku roku rozbahněné.

V našem vyhledávači jsme také dokázali strhávat za jízdu v tramvajových kolejích, což je ale teď po přemapování tramvají do oddělené sítě poněkud passé.

K dlažbě - v Praze jsme se snažili zmapovat povrchy dost podrobně, protože mnoho vedlejších ulic ve vnitřním městě má velké kostky, i některé hlavní, a nebude se to zlepšovat, protože je to požadavek památkářů. Podrobnosti v manuálu, co tu šel o pár zpráv dřív :-)

V.