[Talk-cz] Skoleni Brno

Karel Volný kavol na seznam.cz
Středa Březen 1 10:36:39 UTC 2017

'hoj,

> Nicmene k meritu veci - situace, ze by mesto velikosti Brna pouzilo OSM jako
> centralni gis databazi je nesmysl. Ale u mensiho mesta by se nam to podarit
> mohlo... Chtelo by to sehnat nejakou obec, mensi mesto, kde by si toto
> troufli... poslouzilo byt o mnohemu - jak jim prakticky, nam nam pro
> vyzkouseni (naprogramovani) obousmerne vymeny dat a hlavne pro PR a jako
> priklad teto funkcnosti...

tak naokraj, možná jsem někde něco blbě pochopil, ale nemá právě s tímto,
databáze městečka založená na OSM, Jáchym nějaké zkušenosti, není výrok
"nebude to dělat dobrotu. ať si svoje data pasou dál inhouse a nam dají api" z
praxe?

jako dovedu si představit "menší město" o dvou ulicích, kde si těch svých
deset pouličních lamp v OSM ohlídají, ale obecně mi to nepřijde jako dobrý
nápad tlačit tímto směrem

ona ta myšlenka na integraci zní moc pěkně, ale odhlédneme-li od
"ideologických" problémů týkajících se obsahu, velmi záhy narazíme na takové
hloupé praktické problémy, jako třeba kdo za OSM podepíše s obcí nějakou SLA,
koho se dovolají, když něco nepojede, a komu a kolik budou za používání
platit?

stačí se podívat třeba na https://operations.osmfoundation.org/policies/api/

Heavy Users
We request that you

set up your own data server, usually with planet.osm and Osmosis: or
use another provider. See list below.

hm, aha, takže samotnou OSM už jen z jejích vlastních podmínek použít nemůžou

K.