[Talk-cz] Skoleni Brno

Petr Vozdecký vop na seznam.cz
Středa Březen 1 11:34:47 UTC 2017

Ano, to jsou přesně ty otázky, které s tím jsou spojené. A odpovědi jsou
docela jednoduché - OSM by měla v takovém případě sloužit ne jako primární
databáze, ale jako synchronizační databáze. Tedy zprvu v ní jsou data
(řekněme odpadkové koše) od mapperů. pak přijde město (zachová se jako
mapper) a tuto sadu updatne. Tím se sada stane úplnější, přesnější,
využitelnější pro všechny zúčastněné. Pak si město tuto sadu zase sosne zpět
a updatne si podle ní svoji výchozí data. Když město chce data, má je u sebe
a nemůže po nikom (po OSM) nic chtít. Současně využívá toho, že přes OSM
dostává častější update dílčích prvků nebo specifických dat k nim, než je
schopno samo zajistit... A když pak provede svým rozhodnutím nějaké (třeba i
hromadné) změny v umístění těchto prvků, tak zase updatne do OSM. Tím si obě
strany drží "aktuální", ale hlavně oboustraně využitelnou kvalitnější a
mappery updatovatelnou sadu dat.

Dává to smysl?

---------- Původní zpráva ----------
Od: Karel Volný <kavol na seznam.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 1. 3. 2017 11:38:27
Předmět: Re: [Talk-cz] Skoleni Brno

"'hoj,

> Nicmene k meritu veci - situace, ze by mesto velikosti Brna pouzilo OSM
jako
> centralni gis databazi je nesmysl. Ale u mensiho mesta by se nam to
podarit
> mohlo... Chtelo by to sehnat nejakou obec, mensi mesto, kde by si toto
> troufli... poslouzilo byt o mnohemu - jak jim prakticky, nam nam pro
> vyzkouseni (naprogramovani) obousmerne vymeny dat a hlavne pro PR a jako
> priklad teto funkcnosti...

tak naokraj, možná jsem někde něco blbě pochopil, ale nemá právě s tímto,
databáze městečka založená na OSM, Jáchym nějaké zkušenosti, není výrok
"nebude to dělat dobrotu. ať si svoje data pasou dál inhouse a nam dají api"
praxe?

jako dovedu si představit "menší město" o dvou ulicích, kde si těch svých
deset pouličních lamp v OSM ohlídají, ale obecně mi to nepřijde jako dobrý
nápad tlačit tímto směrem

ona ta myšlenka na integraci zní moc pěkně, ale odhlédneme-li od
"ideologických" problémů týkajících se obsahu, velmi záhy narazíme na takové

hloupé praktické problémy, jako třeba kdo za OSM podepíše s obcí nějakou
SLA,
koho se dovolají, když něco nepojede, a komu a kolik budou za používání
platit?

stačí se podívat třeba na https://operations.osmfoundation.org/policies/api/

Heavy Users
We request that you

set up your own data server, usually with planet.osm and Osmosis: or
use another provider. See list below.

hm, aha, takže samotnou OSM už jen z jejích vlastních podmínek použít
nemůžou

K.