[Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

Jan Martinec jan na martinec.name
Úterý Listopad 7 14:20:07 UTC 2017

On 11/07/17 14:33, Marián Kyral wrote:
> Kde prosím tě mapuješ? Konflikt při nahrávání jsem už neviděl strašně
> dlouho. Možná to bude i tím, že jsem si zvykl před odesláním na server
> provést  aktualizaci dat ze serveru.
>
> Marián

To není problém - stačí sáhnout na něco, co je v dlouhý relaci, a můžeš
se dostat do konfliktu té relace, pokud ji edituje někdo na druhým
konci: například ulice s trasami MHD: na pražské Nádražní visí v
relacích bus linek až běda, a vedou skrz kraj třeba až do Příbrami.
Jestli ten konflikt dostaneš při aktualizaci nebo nahrání, to je celkem
buřt, ale preventivní aktualizace mi připadá psychologicky lepší (oproti
"KONFLIKT KONFLIKT!!!" při nahrání).

> [...]
>     Už jsem taky nahrávala každý objekt zvlášť, v changesetu o cca 6
>     tis. změnách (tedy nejprve po 1000 změnách -> neřešitelný konflikt,
>     po 100 objektech -> neřešitelný konflikt, po jednotlivých objektech
>     -> vyřešeno na objektu č. cca 70 + nutnost dohrát celý zbytek
>     jednotlivě). Docela mě to poučilo pro příště, že nahrávat častěji
>     bývá lépe. Právě, že konflikty s jinými lidmi u toho postupného
>     nahrávání nevzniknou tak snadno.

>     <mailto:jzvc na tpfree.net>>:
>
>         A neprobiha v germanii nejaka soutez na tema o nejvetsi pocet
To není úplně od věci, třeba HDYC má typy mapperů podle počtu changesetů
- třeba to někdo bere jako gamifikaci ;)
http://hdyc.neis-one.org/?Piskvor

>         Jinak JOSM nema zadnej problem jednim vrzem nauploadovat klidne
>         10k+ zmen, jedinej problem je v tom, ze to bude nejspis delat
>         radove hodiny, a po tu dobu to bude vypadat ze vytuh. Proto mam
>         osobne nastaven upload po 1k, v takovym pripade aspon vidis,
>         kolik tech 1k casti to uz udelalo (fakt nechapu, proc to tak
>         trva, protoze tech dat je doslova par kB).
>
>         Kazdopadne s ponechanim changesetu otevrenyho nemam moc dobrou
>         zkusenost, to sem zkousel taky a dopadlo to tak, ze data
>         zmizela. V lepsim pripade sem pak narazil na nejaky konflikty s
>         dalsim editorem. Je to ale uz par patku.
To se mi ještě nestalo (ale musím uznat, že s otevřenými changesety
pracuju jen poslední dva roky); maximálně se mi stalo, že timeoutnul API
server a nenahrálo se nic - ale to taky nesouviselo s
otevřeností/uzavřeností CS.

Uzavřený CS se teď v JOSM dělá tak, že se udělá POST /upload, a po něm
PUT /close; netuším, jak by to chybějící zavření mohlo smazat data.
Možná nějaká dávná chyba?
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:OSM_API0.6_Changeset_successful_creation_V0.1.png

Konflikty v editech se stavem changesetu taky nesouvisí, lze se jim z
větší části vyhnout pomocí aktualizace dat ze serveru, jak píše Marián.

Zdar,
HPM