[Talk-cz] GPS-presnost

majka majka.zem+talk na gmail.com
Úterý Srpen 28 09:10:24 UTC 2018

Bacha, z mé zkušenosti GPS za různých okolností utíkají do stran. Pokud je
to ve svahu / z jedné strany je třeba les / baráky, může být stopa hozená o
několik metrů na jednu stranu, jakmile se situace obrátí, bude to zase na
stranu druhou. Navíc přesnost "běžné" GPS je za normálních okolností
minimálně v metrech, nedá se brát doslova. Pokud nemáš stroj za tisíce,
nelze GPS jen tak na 100% věřit (ani na volném prostoru).

Tj. v zástavbě beru podle domů natrasovaných z RUIAN (zarovnám podle nich),
"venku" beru momentálně spíš podle polygonů lpis (tedy polí), pokud
viditelně sedí na fotomapy - opět, zarovnám podle tohohle. Tj. pokud je
hřiště na úrovni baráku č. xxx, srovnané se silnicí yyy, vezmu tohle jako
základní bod.

Navíc - jaké fotomapy? Zarovnání sedí u leteckých map z mapy.cz nebo u
ortofoto CUZK, ale ani jedno se z toho použít nedá. Ostatní letecké snímky
mají všechny menší či větší posun, je třeba zarovnat - buďto podle výše
uvedeného, nebo podle katastrální mapy. Hřiště navíc v katastrální mapě
bývají - tedy ne samotná, ale dá se poznat pozemek a srovnat podle jeho
hranic.

Majka