[Talk-cz] Cesty s tramvajovými kolejemi

Vratislav Filler vrataf na centrum.cz
Středa Prosinec 5 12:54:00 UTC 2018

Ta Husova v Brně je dobrý příklad, že úplnou aplikací lanes by se dalo řešit do té míry, že routing, popř. renderer pozná, že jsou tramvajové koleje v "pravém" pruhu.

Odlišné odbočování pro tramvaje v křižovatkách by se dalo unést, v praxi bude mít tramvaj buď vlastní pruh (a tedy vlastní specifikaci), a jinak je odbočování pro tramvaj dané implicitně tím, kam vedou koleje. Někdy se také stává, že cyklisté mají z pravého odbočovacího pruhu povolenou jízdu přímo, v praxi jsem to ještě neřešil, ale bude to pro turn:lanes podobný problém.

Lanes ale neřeší pozici cyklisty při jízdě pruhem s kolejemi (vpravo od kolejí nebo uprostřed), pokud jsou ale lanes, tak by to mohl řešit zvláštní tag jen na to, byť, jak jsem psal vedle, je to asi příliš subjektivní.

V.