[Talk-cz] Bylo: WeeklyOSM CZ 437 - bazény

majka majka.zem+talk na gmail.com
Středa Prosinec 12 12:39:06 UTC 2018

On Wed, 12 Dec 2018 at 13:07, Marián Kyral <mkyral na email.cz> wrote:

> Tak mě napadlo…
>
> leisure <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:leisure>=swimming_pool
> aka *"plavecký" *bazén. To mi neříkejte, že se v bazénku o průměru 3
> metry dá plavat. Maximálně se trochu svlažit. Navrhuji tyhle neplavecké
> bazény přetagovat na něco jiného. Třeba *leisure=garden_pool *nebo
> *leisure=pool* (287x na taginfo) nebo  *landuse=reservoir,
> reservoir=leisure* (pool).

Bohužel se obávám, že to přetagování bude ještě složitější než přímo
vymazání... Už vidím v živých barvách, jak mě z import listu ženou ta talk
list, abych si tam domluvila značení těchhle bazénů... Jediná zmínka
ohledně těchhle bazénů je všude "je otázkou, jestli vůbec mají být
mapované" - např anglická stránka
<https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Swimming_and_bathing> nebo německá
stránka, diskuse
<https://wiki.openstreetmap.org/wiki/DE_talk:Tag:leisure%3Dswimming_pool>.
Nic z toho ale nedává alternativu, jak to označit jinak. Já osobně se
přikláním k názoru, že by mapované být neměly, jen bazény zabudované,
opravdu vhodné pro plavání - a pak tedy správně označené jako soukromé,
pokud jsou v zahradách. Těch se ale tahle debata netýká. V bazénu, který se
podaří označit obvodem o délce 20 m si dost dobře nedovedu představit jiné
plavání, než že se tam při troše snahy dá udělat pár temp.

Jako landuse bych to nedávala - landuse by snad mělo být pro trvalé využití
pozemku, což v tomhle případě bude residential. Landuse tu má naprosto
stejný problém, má-li se jednat o opravdové "využití" pozemku o maximálně
nějakých 30m2. Když už, tak nějaký tag spadající pod leisure. I ta zahrada
samotná bude leisure=garden...

Majka