[Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

majka majka.zem+talk na gmail.com
Pondělí Únor 12 13:49:50 UTC 2018

> S hrůzou jsem zjistila, že už nebydlím v ulici T. G. Masaryka. Aniž bych
> se složitě stěhovala, bydlím v ulici Tomáše Garrigue Masaryka

Tohle krásně ilustruje, jak jsou zavedené konvence odtrhnuté od skutečného
stavu, alespoň v ČR. Vychází se totiž víceméně z toho, že oficiální jméno
je plný název bez zkratek. Což u nás ani vzdáleně neplatí.

Teoreticky, pokud se nepletu:
V OSM by mělo být rozepsané celé (nepoužívejte zkratky
<https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:N%C3%A1zvy#Zkracov.C3.A1n.C3.AD_.28ned.C4.9Bjete_to.29>)
a ten zkrácený název by byl v official_name
<https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:name>

Ovšem pak to vede přesně k tomuhle problému - že se na mapě zobrazí jméno,
a člověk se diví, kde že to najednou bydlí.

Prakticky, a přiznávám se k tomu bez mučení:
do jména dávám ty "official_name" vč. zkratek, a rozepisuji alt_name,
short_name, sorting_name, pokud jsou třeba.

Majka