[Talk-cz] Zkratky v názvech ulic (Was: Nedělitelné mezery)

Petr Vozdecký vop na seznam.cz
Úterý Únor 13 18:23:49 UTC 2018

Pokud to dobře chápu, pak to tu směřuje k obecné shodě u tagování
oficiálního názvu a není shoda u "plných verzí" (jsou-li vždy vůbec nutné):

1) "I. P. Pavlova" a "Husova tř." v Praze, stejně tak "L. M. Pařízka" v
Českých Budějovicích je NÁZEV té ulice/prostranství. Je to jméno, které
určila a schválila autorita (názvoslovná komise, rada města) ať k tomu měla
jakýkoliv odborný, zvykový či historický důvod. Tedy by měla být tato
formulace uváděna v tagu, který autor běžného rendereru považuje za základní
tvar k zobrazení (a přepokládá se, že bude většinou shodný s nápisy na
cedulích a tím dojde k uspokojení i cizojazyčného turisty, který se snaží
zjistit, zda je nápis v mapě tím, který vidí na baráku). Podle mě jde o tag
name=*

2) Delší variantu, použitelnou pro cokoliv systémově složitějšího, jako je
TTS, bych viděl vhodnou jen dle uvážení spíše tam, kde se liší oficiální
název od logicky používaného typicky vytvořením zkratky. Z výše uvedených
případů tedy "Husova tř." = "Husova třída". Tento tvar bych viděl vhodný u
tagu long_name, ale ten dle wiki není podporován. V praxi je použit a to
pravděpodobně právě způsobem, který tu diskutujeme:
https://taginfo.openstreetmap.org/keys/?key=long_name#values
https://overpass-turbo.eu/

3) Tag short_name se používá v praxi úplně jinak a do tohoto problému myslím
vůbec nepatří. V praxi je to tam, kde je název ulice tak neprakticky dlouhý,
že jej v daném tvaru fakticky nikdo nepoužívá a zkrácený tvar je natolik
častý, že u neinformovaného jedince hrozí záměna (bude zkrácený tvar hledat
jako oficiální, protože třeba dlouhý tvar zvykově ani nezná). Příkladem za
všechny je dvojice polských průkopníků letectví - Franciszek Żwirko a
Stanisław Wigura mají po celém Polsku skoro 500 ulic a prakticky všechny
jsou označeny:
name=Franciszka Żwirki i Stanisława Wigury
short_name=Żwirki i Wigury

vop

---------- Původní e-mail ----------