[Talk-cz] Detekce z fotek osmhicheck

Marián Kyral mkyral na email.cz
Sobota Leden 6 21:30:43 UTC 2018

Dne 6.1.2018 v 21:04 Jan Skala napsal(a):
> Ahoj,
>
> chtěl jsem se zeptat, co je zač "Detekce z fotek" na
> http://osm.fit.vutbr.cz/OsmHiCheck/

Ahoj,

Diplomová práce, která se snažila o automatické rozpoznání tabulek
rozcestníků, identifikaci barev a následně i OCR.
https://is.muni.cz/th/396113/fi_m/
Vedl Tomáš Kašpárek a něco o tom povídal na OpenAltu (SOTM CZ 2017 ;-)
): https://openalt.cz/2017/program_detail.php#event_241

Koukám, že už to Tom zprovoznil a zkouší to reálně využít. Na SOTM měl
jen demo ;-)
Myslím, že první krok byl zjistit, zda máme zmapovány všechny trasy
(barvy), které na tom rozcestníku jsou.

> [...]
> naši mapu s nějakou turistickou a najít ty, které nám chybí, vypravit
> se tam a zmapovat. Jenže já mám rád věci strojově zpracované a tak
> jsem vymyslel následující systém, který využívá naše fotky. Krok 1:
> rozepsat každý rozcestník do XML, krok 2: projít každý rozcestník a
> zjistit, jestli jeho cíle (položky na tabulkách) existují jako
> samostatné rozcestníky, pokud ne, tak vypsat.

> A říká, který rozcestník chybí a který na něj odkazuje, aby se snadno
> určila přibližná poloha. Třeba položka vzdálenost není nutná, ani ten
> ref není důležitý. Problém je, kde získat přepis těch tabulek.

Teoreticky by ti to právě s tím přepisem mohlo pomoct. Ale to OCR zatím
není příliš úspěšné. Hlavně proto, že kvalita fotek je velmi rozdílná.

> Na závěr jen dodám, že nevím kolik procent všech rozcestníků (KČT) nám
> chybí, a jestli to má vůbec cenu, ale programování zdar!

To zase ví Gorn. Taky o tom na OpenAltu mluvil:
https://openalt.cz/2017/program_detail.php#event_239

Marián