[Talk-cz] Detekce z fotek osmhicheck

majka majka.zem+talk na gmail.com
Sobota Leden 6 22:19:48 UTC 2018

6. ledna 2018 22:30:43 SEČ, "Marián Kyral" <mkyral na email.cz> napsal:

>Myslím, že první krok byl zjistit, zda máme zmapovány všechny trasy
>(barvy), které na tom rozcestníku jsou.

Osobně si moc nadějí nedělám ani v tomhle - dokonce i ty barvy nejsou úplně
jednoduché. Narazila jsem na komplet vybledlé, takže zelená se nedala
poznat, u rybníků zarostlé řasami
<https://api.openstreetmap.cz/img/guidepost/Konkon.jpg> a koneckonců i dnes
za západu slunce pořízená fotka je zajímavá (vpravo nahoře
<https://api.openstreetmap.cz/img/guidepost/hurka.jpg>) - místo červené se
ty nejlépe čitelné tabule ukazují žlutozeleně místo červené.

>Teoreticky by ti to právě s tím přepisem mohlo pomoct. Ale to OCR zatím
>není příliš úspěšné. Hlavně proto, že kvalita fotek je velmi rozdílná.

Navíc spousta i jinak dobře čitelných fotek je problematická úhlem
nafocení, případně jsou rozcestníky zarostlé a lépe než z části zakryté
větvemi nešly nafotit. Opět pár mých příkladů:
ne příliš ideální úhel
<https://api.openstreetmap.cz/img/guidepost/Srubec.jpg> kvůli slunci
další <https://api.openstreetmap.cz/img/guidepost/cv.jpg> - slunce +
umístění
změť rozcestníků <https://api.openstreetmap.cz/img/guidepost/Zvikov.jpg> +
moje nedostatečná výška, takže foceno výrazně směrem vzhůru
zarostlý rozcestník
<https://api.openstreetmap.cz/img/guidepost/Hrdejovice.jpg>, pro mě vysoko,
a to jsem některé větve klackem odsouvala, takže komedie při focení

A samozřejmě ty koláže taky nejsou pro techniku legrace. Za mě - na mnou
nafocených rozcestnících kontroluji, že ty okolní máme zadané. Pokud
nejsou, tak je vkládám do dat - například tenhle
<https://osmap.cz/node/4414848489> - jednou to tam budu muset vše prolézt
důkladněji, protože se mi ho najít nepodařilo.

Majka