[Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

Marián Kyral mkyral na email.cz
Čtvrtek Leden 18 13:30:23 UTC 2018

---------- Původní e-mail ----------
Od: MatějCepl <mcepl na cepl.eu>
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Datum: 18. 1. 2018 14:02:59
Předmět: Re: [Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic
"On 2018-01-18, 10:18 GMT, Marián Kyral wrote:
> Jestli to spíše nebylo míněno tak, že do name nepatří "Tř. 1.
> máje", "Kpt. Jaroše", "Nám. Svobody"...

Já jsem měl na mysli spíše ulici V jámě.
"

Tam je problém, pravidla pravopisu se občas mění a záleží jak se k tomu
postaví místní samospráva (ta co pojmenovává ulice).

Někde se snaží mít to dle pravidel, jinde lpí na starém názvu a někde to
neřeší a píší si to jak chtějí - jinak je to v KM, jinak v registrech, půlka
cedulí tak, druhá půlka jinak. Už nevím, kde jsem to viděl/četl, ale stalo
se, že zastupitelé schválili určitý název, ale do KM se (zřejmě chybou
úředníka) dostalo něco trochu jiného.

Pro případ výše jsou podle mně možné obě možnosti, záleží na kontextu:

V jámě - v nějaké obecné rýze, která jámu připomíná

V Jámě - dané místo je jmenuje Jáma.

Bez bližší znalosti místa je těžké říct, jak je to správně. A už vůbec
nedokáži říct, odkud se to má brát.

Marián

"
Matěj
--
http://matej.ceplovi.cz/blog/, Jabber: mcepl<at>ceplovi.cz
GPG Finger: 3C76 A027 CA45 AD70 98B5 BC1D 7920 5802 880B C9D8

Quod fuimus, estis; quod sumus, vos eritis.