[Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

Marián Kyral mkyral na email.cz
Čtvrtek Leden 18 17:23:17 UTC 2018

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Kadlec <petr.kadlec na gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 18. 1. 2018 17:58:17
Předmět: Re: [Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

"Ne, nepise, nic jako nezalomitelna mezera neexistuje. To je pouze
typograficka pomucka pro SW, ktery neumi jinak rict, ze by neco melo drzet
pri sobe. Ve skutecnosti je to exaktne totez, jako kdyz budes neco tagovat
pro reneder, coz se v OSM vyslovene zapovida. Spravne by mel reneder sam
vedet, ze v dany lokalite ma ten text spojit.
"

Ano, v platónském světě názvů ulic neexistuje nezalomitelná mezera, existuje
název, v němž se nesmí na nějakém místě zalomit řádek. My ale nežijeme v
platónském světě názvů, my vyrábíme data pro software a tento software pro
reprezentaci textových dat používá Unicode. Proto bychom měli vzít název a
podle toho, jak se má správně psát,[1] bychom měli zvolit odpovídající
reprezentaci v Unicode. Nejde jen o renderer. Když si z databáze OSM stáhnu
seznam všech ulic, chci to tam mít.

"

Takže pokud pak budu tu ulici hledat, tak si musím pamatovat, že za "V"
musím napsat nezalomitelnou mezeru, jinak mi třeba nominatin najde velké
kulové? U něj by to ještě šlo nějak ošetřit, ale třeba u Overpass už na to
musím myslet já. Sám to za mně neudělá. Nekomplikuješ nám to tak trochu?