[Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

Petr Kadlec petr.kadlec na gmail.com
Čtvrtek Leden 18 16:57:11 UTC 2018

> Ne, nepise, nic jako nezalomitelna mezera neexistuje. To je pouze
> typograficka pomucka pro SW, ktery neumi jinak rict, ze by neco melo drzet
> pri sobe. Ve skutecnosti je to exaktne totez, jako kdyz budes neco tagovat
> pro reneder, coz se v OSM vyslovene zapovida. Spravne by mel reneder sam
> vedet, ze v dany lokalite ma ten text spojit.

Ano, v platónském světě názvů ulic neexistuje nezalomitelná mezera,
existuje název, v němž se nesmí na nějakém místě zalomit řádek. My ale
nežijeme v platónském světě názvů, my vyrábíme data pro software a tento
software pro reprezentaci textových dat používá Unicode. Proto bychom měli
vzít název a podle toho, jak se má správně psát,[1] bychom měli zvolit
odpovídající reprezentaci v Unicode. Nejde jen o renderer. Když si z
databáze OSM stáhnu seznam všech ulic, chci to tam mít.

> Ve skutecnosti ma trebas dolar znak pro svoji menu, ale v OSM by nikdy
> nikde byt nemel, tam by mel byt kod meny. Opet je to vec renederu.

E? Kde v OSM se v jakém kontextu [ne]vyskytuje jaký znak pro měnu a co s
tím má společného renderer? Jako že když existuje podnik „Vše za $0,99“,
tak tam mám psát „Vše za USD0,99“ a je věcí rendereru, aby to vykreslil
správně, nebo jakožecože?

> -- Petr Kadlec / Mormegil
>

> A mimochodem, v textu se pise pomlcka – (pripadne — pokud pises basne) a
> ne minus -.

„-“ není minus o nic víc než pomlčka (minus je „−“). A „--“ není a nemá být
pomlčka.

-- Petr Kadlec / Mormegil

[1]: http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=880