[Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

jzvc jzvc na tpfree.net
Pátek Leden 19 12:36:38 UTC 2018

Dne 18.1.2018 v 17:57 Petr Kadlec napsal(a):

> [...]
>     by mel reneder sam vedet, ze v dany lokalite ma ten text spojit.
>

> Ano, v platónském světě názvů ulic neexistuje nezalomitelná mezera,
> existuje název, v němž se nesmí na nějakém místě zalomit řádek. My ale
> nežijeme v platónském světě názvů, my vyrábíme data pro software a tento
> software pro reprezentaci textových dat používá Unicode. Proto bychom
> měli vzít název a podle toho, jak se má správně psát,[1] bychom měli
> zvolit odpovídající reprezentaci v Unicode. Nejde jen o renderer. Když
> si z databáze OSM stáhnu seznam všech ulic, chci to tam mít.

Ja chci a chci a chci ... to je presne tvuj pristup.  Nazev se pise s
mezerou, a znak nedelitelny mezery v zadnych pravidlech ani v zadnych
datech NEEXISTUJE!. Jestli je tvuj SW hloupej a neumi implementovat
pravidla pravopisu, je to problem toho SW, ale netahej to do dat, tam to
nema co pohledavat. Znak nedelitelny mezery nema ani naprosto nic
spolecnyho s unicode, jen tam ma nejakou reprezentaci, stejne jako tuny
jinych znaku.

Ja zase chci, aby se spravne pouzivaly ligatury, takze ti do name misto
tech dvou znaku latinky dam ten jeden znak unicode kterej resi tu
konkretni ligaturu. Sem vazne zvedav, jak v tom pak budes neco hledat.
Opet, je to vec SW aby to pouzil, ale nema to co pohledavat v datech.

Mimochodem, ukaz mi jedinyho cloveka na tyhle planete, kterej kdyz pise
text na klavesnici, tak misto mezerniku pouziva ctrl/alt/... . A pak
chci taky videt, kde ma nbsp zadat nekdo z telefonu.

>     Ve skutecnosti ma trebas dolar znak pro svoji menu, ale v OSM by
>     nikdy nikde byt nemel, tam by mel byt kod meny. Opet je to vec renederu.
>

> E? Kde v OSM se v jakém kontextu [ne]vyskytuje jaký znak pro měnu a co s
> tím má společného renderer? Jako že když existuje podnik „Vše za $0,99“,
> tak tam mám psát „Vše za USD0,99“ a je věcí rendereru, aby to vykreslil
> správně, nebo jakožecože?

Ne, to je jen o tom ze podle vseho naprosto nerozumis tomu jak databaze
(a OSM neni nic jineho) funguji. Protoze v datech ma byt castka a
oznaceni meny ... zvlast.