[Talk-cz] OT Výtluky (Re: WeeklyOSM CZ 390)

Jan Dudík jan.dudik at gmail.com
Fri Jan 19 13:26:27 UTC 2018

OT
Tak tragicky bych to neviděl, občas je nějaký úsek nově opravený, a pokud
se to udělá pořádně, vydrží to i několik let  bez děr :-)
Problém je, že se často zanedbají známky poruch podloží, takže se nový
povrch začne propadat po pár měsících.
A údržba je bohužel taky zanedbaná, přitom leckdy by stačilo po pár letech
opravit trhliny zálivkou, opravit pár výtluků a vyčistit příkopy  a silnice
by vydržela dalších 5-10 let.
Spousta dnešních asfaltových silnic je asfaltem přelitá původní vozová
cesta bez náležitých úprav podloží. A vlivem (hlavně těžké) dopravy se ty
ošizené spodní vrstvy dnes projevují

JAnD
---
Ing. Jan Dudík