[Talk-cz] Římské číslice v názvech ulic

majka majka.zem+talk na gmail.com
Úterý Leden 23 19:08:58 UTC 2018

Ta debata na talk-fr ale neřeší primárně zápis římských číslic.

Řeší problém toho, že to TTS neumí přečíst.
Zápis v Unicode je tam hozený jen jako jedna z alternativ, navíc jedna z
těch, postavených až na konci. Jo, padl tam nápad, že by to takhle mělo být
správně (a osmose by měla vyhazovat chyby), ale to je podle mě jen úlet.
Většina to rozhodně nechce, většina řeší jak podstrčit výslovnost do dat
(což považuji za vhodnější). Debata vyšuměla bez rozuzlení.

Za mě: jak ty mezery, tak římské číslice by měly být ve jménech zapsané "na
psacím stroji" - tedy ne unicode znaky.

Jak výslovnost, tak i správné zobrazování (tedy připojování předložek) by
měly řešit programy ty data zpracovávající. A to uvádím jako někdo, kdo do
tisku tyhle věci řeší. Jen v datech to (zatím) dělá neplechu, ať už větší
či menší.