[Talk-cz] ortofoto mapy.cz

Lukas Gebauer gebylist na mlp.cz
Úterý Leden 30 09:20:30 UTC 2018

Hajhou,

> [...]
> vycházejí dva modely: osmácký a wikimapistický. OSM jede "nic než data
> ze zdrojů, které jsou prokazatelně povoleny" a wikimapia "berem cokoli,
> dyť co nám kdo může." Střední cesta "jen jedním očkem na chvilku
> nakouknu" je ve skutečnosti ta druhá cesta - data v OSM nesmí být
> odvozena z nekompatibilních map, ani trošku. (Je zřejmě možné ty mapy
> okem porovnat - "ha, nový silnice už jsou tady měsíc a tam ještě ne",
> ale nemá jít o přenos informací jedním nebo druhým směrem, tj. to
> porovnání nemá být zdrojem pro mapování - a už se boříme do

Ze to nema byt zdrojem mapovani, o tom neni preci zadny spor!

Moje otazka smerovala spise k tomu, proc si myslime, ze informace o
uzivatelem "zobrazenem mapovem podkladu" se automaticky rovna, ze to
z toho mapoveho podkladu bylo obkresleno?

Jiste, pokud je to tam uvedeno jako jediny zdroj, pak je ta
pravdepodobnost velmi velka, nikoliv vsak absolutni. Pokud je ale k
tomu uvedeny i nejaky jiny kompatibilni zdroj, ve kterem ta
zakreslena informace opravdu existuje, tak se jakekoliv prokazovani
posouva do roviny pouhe spekulace - chybi dukazy.

V tu chvili jde spise nas o vnitrni problem ohledne "rasového" původu
nasich dat, nez o pravni nebezpeci z venku.

> Co zkusit Mapillary? Z toho je povoleno do OSM odvozovat, a právě v
> takových případech mi dobře posloužilo.

Mne nemusis poucovat o ruznych zdrojich map, ja pro kresleni mapy.cz
opravdu nepouzivam. Ani dotycneho nijak neobhajuji, zajima mne to
ciste na obecne urovni.

> To je pointa tagu imagery_used - "jaký podklad byl zobrazen". Zjistit,
> jestli z toho podkladu uživatel něco opravdu použil, to je úloha dalece
> přesahující možnosti současné techniky.

Kdyby se ta informace neukladala k changesetu, ale ke kazdemu
jednotlivemu vertexu, pak by ta prokazatelnost byla řádově lepší.
Stálo by nás to ale mnohem více dat, což z mnoha důvodů nechceme. Na
možnosti současné techniky bych to ale opravdu nesváděl...

> Hon na čarodějnice, tj. uměle vykonstruovaný proces, vedený k předem
> vytyčenému rozsudku? Asi nerozumím výrazu, můžeš vysvětlit?

Mame tu uzivatele, u ktereho se domnivame, ze by mohl neco
obkreslovat z mapy.cz.

A ted se tu vytahava z dat, kdo vsechno mel kdy take zobrazeny
mapy.cz a objevily se i uvahy, jeslti by se to vsechno nemelo
revertnout. Aneb, prinejmensim tu padla uvaha, jeslti ti vsichni
nemaji byt automaticky povazovani za obkreslovace.

Fakt tam vubec zadnou podobnost nevnimas? Ja si myslim, ze takhle
jednoduse by se to posuzovat nemelo, proto jsem se zeptal. Uz si
rozumime?

Diky,
Lukas

--