[Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

Karel Volný kavol na seznam.cz
Středa Leden 31 20:48:04 UTC 2018

Dne středa 31. ledna 2018 20:14:24 CET, Jan Macura napsal(a):

> Aha, to mě nenapadlo.
> Chmno, tak ten by musel mít ten druhý řetězec uložený s Unicode znakem
> U+2164 ;-)

ano, Jindřich [pátý] by takto mohl fungovat

ovšem co takový Xindl [iks]?

- hm, X není předložka ... a kdyby někdo vymyslel ulici na počest Anny [ká]?
(aktuálně se sice na svém webu nazývá s tečkou, ale varianta bez tečky je též
dosti rozšířená)

přijde mi, že se tu furt vymejšlí rovnák na vohejbák ...

*nikdy* to nebudeme mít 100% správně

chápat různé druhy mezer obecně jako mezeru je triviální úložka, povětšinou
již vyřešená, i ten blbej grep umí [:space:]

vyvěštit z obecné mezery, jestli tam zrovna patří nsbp (popř. i něco jiného),
je úložka hodná AI kvalitnější než průměrný maturant z češtiny, a vyřešená
není

- jistě, co se prvého týče, s jistou chybovostí se můžeme smířit, ale pak
vzniká otázka, kdyby si někdo chtěl dát tu práci a docílit, aby ten program
chyby nedělal, tak jaké má možnosti, nemá-li to být vázáno na konkrétní data?

... co mě napadá je seznam vyjímek, ale čeština má tu krásnou vlastnost, že by
určitě brzy vyplulo něco, co se píše stejně, ale má různé významy, a tudíž ta
vazba osamoceného písmene může být na obě strany

prozradí nám někdo lepší řešení?

- co se druhého týče, sice lze argumentovat existencí vlny apod., ale, jak zde
již padlo, problém je, kdo to zaháčkuje do všech rendererů, co kdy vznikly a
vzniknou?

kdo bude nutit člověka na druhém konci světa implementovat nějakou specialitu
pro zaprděnou desetimilionovou zemičku, když ani zde mezi zastánci odstranění
nbsp se nenajde dobrovolník, co by ten preprocesor napsal?

pozn. "renderer" se zde nemusí myslet jen vykreslování mapy, ale obecně
cokoli, co když si třeba budu chtít adresy tisknout na obálky nebo jánevímco
se dá nad OSM vymyslet, skutečně to všechno pokryjeme, aby to používalo ten
(neexistující) preprocesor?

obecně dobré pravidlo "nemapovat pro renderer" se zde dovádí ad absurdum, asi
jako kdyby někdo řekl "pojďme odstranit u mostů layer, vždyť to se přece dá
odvodit a existuje na to i pravidlo, renderer musí vědět, že cesta vede nad
řekou" (hm, ne vždy)

K.