[Talk-cz] edit war na Žižkově - mapujeme podle stavu v terénu, nebo podle legálního stavu?

Jan Martinec jan at martinec.name
Tue Jun 19 10:51:41 UTC 2018

Ahoj,

rozmohl se nám tady takový edit war (a jsem si poměrně jist, že jeho
účastníci sem chodí). Mějme POI, které právně neexistuje, ale legálně
ano. Co s ním? Mapovat, protože existuje? Mazat, protože nemá existovat?

Nebo šířeji - má přispěvatel do OSM řešit, jestli je faktický stav
zároveň legální? (Viz například ty faktické-ale-guerrilové biketraily v
Rychlebách, nebo nedávno zakázaný slovenský chodník na Havran)

Co se mého názoru týče, pořád stejný - OTGR. Pokud se někomu nelíbí svět
tam venku, nechť mění ten svět; zlobením se na zrcadlo (cenzurováním
OSM) to nevyřeší.
OpenStreetMap _popisuje_ stav světa, nemá ho _předepisovat_, ani nemá
být názorovou platformou: pokud budeme řešit "má tahle featura v mapě
existovat, když se _mně_ její existence nelíbí," tak můžeme rovnou
zavřít krám, protože v tu chvíli se staneme OpenGeoFiction.
Konečně, například Blanka není zkolaudovaná a dalších deset let nebude,
jdu ji teda jakožto černou stavbu smazat? OC Šestka je postavená jako
podzemní stavba, a přitom čouhá tři patra nad zem, tedy nepatří do OSM?
Nádraží Těšnov zbourali nelegálně, takže šup s ním do mapy? Černá
skládka zeminy za metrem Motol nebudiž v mapě, ač existuje?
Ne, a nechystám se na to ani teoreticky, protože je to evidentní blbost,
a navíc vandalismus: pokud a právě pokud to existuje v reálu, tím to z
hlediska mapování do OSM končí, zcela bez ohledu na to, jaký já mám na
správnost té existence názor.

(Jinak ano, v tomto konkrétním případě je to velmi kontroverzní objekt,
jmenovitě tzv. Klinika, ale psát "fixed misleading edit" ve smyslu "já
to tady v reálu nechci, tak to mažu z mapy" mi připadá...zavádějící.
https://www.openstreetmap.org/node/4863676366 )

Zdar,
Honza Piškvor Martinec