[Talk-cz] Parkovací automaty v Pražských otevřených datech

majka majka.zem+talk na gmail.com
Úterý Červen 19 11:39:14 UTC 2018

On Tue, 19 Jun 2018 at 08:32, Lukáš Karas <lukas.karas na centrum.cz> wrote:

> Jakou odhadujete časovou náročnost importu? Je možné jít nějakým
> zjednodušeným
> postupem, než tím popsaným zde [3] ? Přijde mi to celkem overkill pro
> přidání
> 800 bodů na celkem malé ploše...

Souhlasím s tím, že u některých dat je to kanónem na vrabce.

Řekla bych, že máme tři možnosti:
1. Jít cestou rozcestníků - tedy někam hodit gpx s těmi parkovacími
automaty a nechat na dobrovolnících, ať ty body skutečně projdou a vloží do
mapy.
2. Postupovat jako u poštovních schránek
3. Udělat pravý import, včetně toho kolečka na import listu.

Osobně bych navrhovala postupovat stejně jako u poštovních schránek, tedy
ne přímo importem, ale ručním vkládáním z předpřipravených dat. V podstatě
je jedno, jestli to prakticky udělá jen jeden člověk nebo se jich sejde
víc, důležitá je ta metoda se zkontrolováním každého bodu.
Bylo by to jednodušší o to, že geojson ve WGS už je k dispozici. Těch
skutečných údajů je pár, v podstatě ref, souřadnice, čtvrť a ulice -  nebyl
by tedy problém ta data upravit do podoby vhodné pro zadávání a vypadá to,
že souřadnice sedí. Tady se to navíc dá v pohodě rozdělit po čtvrtích či
dokonce po jednotlivých ulicích z dat samotných - pokud bychom nechtěli jít
luxusní cestou přes poi-importer, ale "jen" přes opendata plugin do JOSM,
troufám si ta data a stručný návod jak postupovat připravit. Vlastně by pak
šlo jen o ruční kontrolování umístění. Teoreticky by bylo možné i přidat do
task manageru jako samostatný úkol, aby bylo vidět, kde zmapováno už je.

Pozn.: narazila jsem na import listu na to, že pokud se vkládá tímhle
způsobem, nejedná se o import a oficiálně není nutné to importní kolečko
absolvovat. (Debata se týkala adres na Slovensku, ale byl to jen jediný
mail, kterým to takto skončilo. Netuším, zda je to "oficiální" názor.)

800 bodů, pokud mám data k dispozici, a budu procházet a kontrolovat
jednotlivě, zda to někde neujíždí a přidávat do OSM není zas tak nadlouho.
I při půl minutě na jeden automat (netuším, co bych s tím tak dlouho
dělala), je to na necelých 7 hodin čistého času jednoho člověka. Hloupé je,
že ty automaty nejsou na ortofoto vidět, šla by ale v pohodě udělat
kontrola umístění přes panoramu. Souřadnice vypadají přesné, zkoušela jsem
zkontrolovat 3 body prostým vložením souřadnic a všechny seděly, jen u
jednoho umístění "těsně u zdi" vyšlo podle souřadnic "přesně na zeď" - i
proto by ruční kontrola byla více než vhodná.

V každém případě bych byla pro to, někde zdokumentovat co se dělá/dělalo -
tj. co, z jakých dat vč. licence, jak jsme data převáděli do tagů, formát
ref apod.

To vše víceméně jen proto, abychom za pár let tušili, odkud se to vzalo,
takže v jednoduchých případech by to vyřešil jediný odstavec textu. Tj.
nekomplikovat to zbytečně, ale zase z toho nedělat žádnou pokoutní
partyzánštinu.

Majka