[Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy

Jan Martinec jan na martinec.name
Pondělí Květen 14 09:22:08 UTC 2018

Dne 14.5.2018 v 10:58 Miroslav Suchy napsal(a):

> Ano, je to zmapovano korektne. Maximalne bych premyslel nad tim smyslem mtb:* pri soucasne bicycle=no. Asi bych to
> odstranil, ale jednoznacne to neni.

> IANAL, ale legalnost porizeni GPX zaznamu do Stravy a legalnost jejiho prekresleni do OSM jsou dve rozdilne veci. To
> prvni byl asi prestupek (pokud to nebyl zachranar, ochranar - coz je dost dobre mozne). To druhe je naprosto legalni.

> Technicky to mozne je, ale je to boj s vetrnymi mlyny (a proti smyslu OSM). V minulosti bylo mnoho vlastniku, kteri
> [...]

To je, myslím, součást problému - vykřížkovaná cesta sice znamená
"zákaz," ale v TANAPu to asi vnímají "viditelný zákaz naopak lidi přitáhne."
Některé rendery zakázané cesty úplně ignorují (PnK), těžko říct, jestli
to nedělá opačný problém: "hele, cesta, ale není v mapě...tak zkusíme."

Jinak řešilo se obdobně např. tady:
https://openstreetmap.cz/talkcz/c2204 (majitel pozemků maže pěšiny)
https://openstreetmap.cz/talkcz/c2264 (udělali si pěšiny, ale mapovali
jim je lidi)

Osobně se furt držím Prime Directive ;o) neboli OTGR: mapa reflektuje
svět tak, jak svět existuje - nediktuje, jak by svět měl vypadat (Jistě,
z deskriptivního mapování plyne i to, že v mapě budou věci, které nemají
existovat, ale nezlobme se na zrcadlo za křivou hubu; jakmile začneme
mapovat preskriptivně, staneme se OpenGeoFiction: "a mně se zase nelíbí,
že D8 vede skrz CHKO a legalizovaná je dodatečně, smazat!" "A já bych
chtěl zpátky Trojskou lávku!" "A tady by se hodila trať; nevejde?
Nevadí, namalujeme tunely!").

Zdar,
Honza Piškvor Martinec