[talk-cz] Rozcestníky pro Fody

Tom Ka tomas.kasparek na gmail.com
Středa Srpen 14 14:17:35 UTC 2019

st 14. 8. 2019 v 15:57 odesílatel Karel Volný <kavol na seznam.cz> napsal:
> vycházím z toho, že když už si "někdo" dá tu práci vymazat to a doplnit to
> ručně, tak to asi dělá proto, aby to měl správně, a ne aby udělal ještě větší
> chybu než stroj, který třeba neměl fix a tak tam nechal poslední známé
> souřadnice klidně o půl světa vedle a podobně
>
> no a pak Martin dopřesnil, že v tom exifu třeba nemá souřadnice žádné (foťák
> bez GPS), takže souřadnice zadané ručně jistě bude mít "kvalitnější" než 0,0
>
> naopak domnívám se, že většina těch hrůz, na které jsi zřejmě narazil, bude
> pocházet právě z nějakého bezmyšlenkovitého použití chybných dat, které dodal
> [...]

vetsinou to bylo umisteni uplne k jinemu rozcestniku, prave proto, ze
GPS te navede aspon zhruba kde to patri, ale rucne se clovek proste
splete. Proto je vhodne (nikoliv nutne) aby v tom exifu ty souradnice
byly.

> a moje pointa je, že uvedené síto tomu nijak nepomáhá
>
> tedy pokud jsem správně pochopil, že tady jde o to, že se vynucuje, aby fotka
> měla exif, přestože metada jsou v databázi extra a není nutné je číst jen z
> exifu

naopak vynucuje se datum (a cas coz je jedna polozka) z exifu, zadne
jine udaje a ty v DB pak jinde nezjistim. V DB je ulozen cas porizeni
fotky z exifu a cas vlozeni pres web - prave pro kontrolu, ze cas v
exifu je nejaky divny apod.

> diskuse se tu poněkud rozbíhá do různých směrů, navíc o samotné aplikaci mám
> představu jen hrubou, tak se omlouvám, jestli jsem něco nepobral správně

taky se v tom zacinam trochu ztracet...

> je potřeba najít balanc; už z principu fungování reálného světa nebude mapa
> nikdy dokonalá, ergo požadavek na dokonalé zdroje je přehnaný ... což je věc
> na jinou diskusi
>
> tady to je o tom, že zvolené opatření dle mého názoru ke zkvalitnění nevede,
> vede jen ke zpruzení ochotného přispěvatele, znovu cituju:
>
> "Současné vynucování exifu vede k tomu, že exif smažu. Z mapy znovu a
> zbytečně zjistím souřadnice, vymyslím si nějaký podobný čas a tyhle dva
> údaje do exifu ručně vložím. Ale je to opruz."

no a pritom je to uplne zbytecne, zadavat neexistujici souradnice do
exifu nema zadny vyznam (mimo ten pripad s jinym verifikovanym zdrojem
ala synchronizovana GPS).

Asi bych to s dovolenim ukoncim, mam pocit, ze to stejne nikam
konstruktivne nevede.

Bye