[talk-cz] Rozcestníky pro Fody

Karel Volný kavol na seznam.cz
Středa Srpen 14 13:56:05 UTC 2019

Dne středa 14. srpna 2019 13:10:10 CEST, Tom Ka napsal(a):

> detekce ostrosti v ramci OpenCV, detaily neznam, musel bych dohledat,
> je mozne, ze je to pouze cas, ale mam za to, ze jsem tam nekde videl i
> clonu.

zajímavé ... vzhledem k uvedeným nedefinovaným vlastnostem celé optické
soustavy (u ostrosti nejde zdaleka jen o clonu, že) nechápu, že z toho lze
cokoliv vyvěštit ... ostrost (hrany) lze detekovat přímo v obraze, proč do
toho zatahovat věštění z kávové sedliny, ehm, tedy expozičních dat v exifu, to
nechápu ... no nic

> nikdo tady nerozporoval, ze je potreba presny cas. CO se tyka polohy,
> v ramci verifikace jsem behem poslednich mesicu prosel vsech 20.000
> fotek co tu je a tak vim, jaka ta data jsou, vim, co tam lidi
> zadavali. Takze ja vychazim z realn zkusenosti (ne konkretne vuci
> Martinovi ale fotek, ktere jsou v DB). Z ceho vychazis ty, kdyz
> tvrdis, ze ty data budou kvalitnejsi nez ty v tom exifu?

vycházím z toho, že když už si "někdo" dá tu práci vymazat to a doplnit to
ručně, tak to asi dělá proto, aby to měl správně, a ne aby udělal ještě větší
chybu než stroj, který třeba neměl fix a tak tam nechal poslední známé
souřadnice klidně o půl světa vedle a podobně

no a pak Martin dopřesnil, že v tom exifu třeba nemá souřadnice žádné (foťák
bez GPS), takže souřadnice zadané ručně jistě bude mít "kvalitnější" než 0,0

naopak domnívám se, že většina těch hrůz, na které jsi zřejmě narazil, bude
pocházet právě z nějakého bezmyšlenkovitého použití chybných dat, které dodal
stroj

> ale pointa je prave v tom, ze nejsem schopen nijak poznat jestli jsou
> nebo nejsou kvalitni.

a moje pointa je, že uvedené síto tomu nijak nepomáhá

tedy pokud jsem správně pochopil, že tady jde o to, že se vynucuje, aby fotka
měla exif, přestože metada jsou v databázi extra a není nutné je číst jen z
exifu

diskuse se tu poněkud rozbíhá do různých směrů, navíc o samotné aplikaci mám
představu jen hrubou, tak se omlouvám, jestli jsem něco nepobral správně

> nevim, jake to je na cz wiki, kazdopade se snazim, aby byla sebrana
> data co nejkvalitnejsi (uplna, konzistentni apod.), ne aby jich bylo
> co nejvic.

je potřeba najít balanc; už z principu fungování reálného světa nebude mapa
nikdy dokonalá, ergo požadavek na dokonalé zdroje je přehnaný ... což je věc
na jinou diskusi

tady to je o tom, že zvolené opatření dle mého názoru ke zkvalitnění nevede,
vede jen ke zpruzení ochotného přispěvatele, znovu cituju:

"Současné vynucování exifu vede k tomu, že exif smažu. Z mapy znovu a
zbytečně zjistím souřadnice, vymyslím si nějaký podobný čas a tyhle dva
údaje do exifu ručně vložím. Ale je to opruz."

K.