[talk-cz] Výuka OpenStreetMap

majka majka.zem+talk na gmail.com
Pátek Únor 1 20:00:37 UTC 2019

Zdravím pana učitele, pokud nás ještě sleduje.

A pro nás:
Což takhle ještě jedna varianta, aby se nemusel posílat seznam účtů:
iD umí jak hashtagy, tak i požadavek na kontrolu. Tj. stačilo by
zajistit, aby všichni vždy při ukládání zaškrtli "Rád bych, kdyby se
na mé změny někdo podíval." a přidali hashtag, třeba #Prusanky nebo
#vyuka nebo ideálně obojí.

Tohle by mělo stačit k tomu, aby se ty changesety daly identifikovat.
Pro nás tady se pak dá se nastavit vyhledávání na osmcha nebo ty s
požadavkem na revizi mají své rss. Ta snadná identifikace je to, co
nás trápí asi nejvíc. U většiny z nich je to stejně za čas přestane
bavit, nebo v lepším případě jim to začne jít, takže dozor přestanou
potřebovat.

Vzhledem k tomu, že je to zatím jedna škola (třída), mělo by se nás
najít dost, co by byli schopní (a ochotní) to zkontrolovat. Rychlé
prohlédnutí a případně okamžitá reakce přes komentář by mohla zarazit
alespoň nejhorší, na detaily se pak můžeme podívat podrobněji později.

Ještě za mě: nevadily by mi ani tak chyby, ale byla bych ráda, kdyby
se nenahrávala "půlka světa" najednou. Já chápu, že je větší zábava se
podívat do Irska, zakreslit tam dva baráky, a přejít například do
Řecka, ale zrovna tohle je v OSM jeden z největších nešvarů. Pro
upřesnění - nechci nahrávat každou budovu samostatně, to je zase druhý
extrém, co už tu taky byl. Za vyučovací hodinu bych za ideál
považovala za rozumné uložit tak 1x až 5x. Ale jednoznačně pokud
dotyčný "cestuje" na mapě někam jinam, měl by předtím změny co udělal
na starém místě uložit a nahrát. A v konkrétním případě opět dát
"mrkněte mi na to" + #Prusanky. I pár změn na území větším než
nějakých 10-20 km je až dost na to, aby to ztížilo kontrolu, pokud
jsou uložené pohromadě.

Majka