[talk-cz] JOSM - tag2link RUIAN

Jan Macura macurajan na gmail.com
Pondělí Červen 24 22:13:19 UTC 2019

On Mon, 24 Jun 2019 at 16:57, majkaz <majkaz na centrum.cz> wrote:

> Typický příklad jsou to statky na vsích, kde je v KM zakreslené vše, ale
> budova je na několika pozemcích, a do RUIAN se dostal jen jeden z nich jako
> tvar budovy, nebo je nabraný celý pozemek místo budovy. Tohle není těch
> 90%, ale i takové případy jsem skutečně několikrát viděla (zapni si k tomu
> KM a ortofoto, pokud nebudou):

Aha, teď už chápu, na co si stěžuješ. Pokud nějaká budova v RÚIAN chybí,
přestože v KM je parcela označená jako stavba, tak to ale není chyba
digitalizace, nýbrž chyba evidence stavebních objektů v RÚIAN. Totéž AFAIK
víceméně platí pro ty ustřižené budovy, podivně rozseknuté budovy a
inverzní budovy ("budova místo nádvoří"). O těch samozřejmě dobře vím a sám
jsem jich pár hlásil na poloha.net. Pokud se situace zdá být víceméně dobře
v KM, ale v RÚIAN některé části budov chybí, tak je to zase chyba evidence
identifikačních parcel v RÚIAN, potažmo v ISÚI. S digitalizací to nemá
souvislost.
Předtím jsem pochopil, že existuje nějaká budova, která má snad jinou
polohu nebo geometrii než odpovídající parcela v KN, což jak teď chápu
opravdu neplatí.

Co mě udivuje je, že na RUIANu jsou v klidu budovy o šířce asi metr
> <http://ruian.poloha.net/building.php?latlng=LatLng(48.92521,%2014.49603)>
> nebo tohle
> <http://ruian.poloha.net/building.php?latlng=LatLng(49.89334,%2013.12262)>,
> a není nad tím nikde kontrola ohledně nesmyslnosti takové budovy. Přitom
> zrovna tohle by mělo jít vyhodit strojově.

No.. Souhlas. Ono vzhledem k tomu, že z pohledu KN je třeba i hradební zeď
budova (je to stavba.. např. zde
<https://openstreetmap.cz/#map=18/50.07890/12.36605&layers=d4>) by taková
kontrola asi vyhodila hodně false positives. Ale jednoznačně souhlasím, že
důslednější kontrola a hlavně úředník, který by se takovou kontrolou řídil,
by českému státu jedině prospěli ;-)

H.