[talk-cz] obory?

Karel Volný kavol na seznam.cz
Sobota Duben 11 20:39:47 UTC 2020

zdravíčko,

narazil jsem na drobný problémek, že nevím, jak tagovat oboru?

když jsem nenašel nic relevantního na wiki.osm, chtěl jsem na to jít "chytře"
tak, že to prostě někde obšlehnu, ale po zazoomování asi sedmi míst, a
zjištění, že ani jedno není označené, jsem to vzdal ...

například:

https://mapy.cz/zakladni?source=base&id=2177577

vs

https://www.openstreetmap.org/way/163500368

to je docela smutné ... nebo jsem měl extra pech a zbylých 188 zaneseno máme?

(ze 195, viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_obor_v_Česku )

mno, pokus přes Wikipedii odhalil, že článek "Obora" vede na "Game reserve",
což jaksi není ono - nečte to tu náhodou nějaká dobrá duše, co by to zvládla
opravit, já se v tom nějak ztrácím od těch dob, co se jazykové verze linkují
přes wikidata?

každopádně see also napovědělo, že anglicky je to, co hledám, "deer park"

ovšem na osm wiki o tom samozřejmě není ani zmínka, a reálně to má v landuse
(kde jinde, když máme třeba landuse=farmland?) celý jeden výskyt ... teda teď
už dva, protože jsem to tam prozatímně nacpal taky

no a tou větší chybičkou je, že v našem významu to samozřejmě není jen deer,
často se chovaj třeba prasata, takže by to chtělo nějaké obecnější označení

nějaké nápady?

a mimochodem, v tom seznamu obor jsou odkazy na mapy.cz, mají vše zanesené
jako jednotlivé objekty, někde ty data asi musely vzít - skoro bych řekl, že
to vypadá na státní záležitost (ostatně nechce se mi ani věřit, že by to na tu
Wikipedii autor seznamu dohledával ručně), nechtěl by se toho ujmout nějaký
machr na jednání s úřady a následné importy?

K.