[talk-cz] WeeklyOSM CZ 507

<0174 V0174 na v0174.net
Úterý Duben 21 11:39:38 UTC 2020

Ahoj,

jestli je zrovna path=mtb to pravé si taky nejsem jistý, ale že bych věděl,
jak na to líp, aniž by se toho muselo překopávat víc...

Cyklostezky a cyklotrasy jsou něco jiného. Tady jde o cesty, které jsou
upravené, nebo vymyšlené k jízdě na horském kole, ale nejsou tak oficiálně
značené (a často jsou budované ilegálně - což neznamená, že by bylo
ilegální po nich jezdit). Od cestiček, které se jen "nesmyslně" kroutí,
protože pěšák by šel přímo do/z kopce, přes cesty s lehce naklopenými
zatáčkami, po hodně upravené traily se skoky a umělými překážkami, kde ani
pěšky neprojdete. Problém je jako často v tom, že ty tagy jsou trochu
nekonzistentní, např.:
- highway=bridleway je cesta, která se *obvykle *používá pro koně, ale
nemusí tak být legálně nastavená.
- highway=cycleway implikuje bicycle=designated, které říká "Typically it
is used on ways legally dedicated to specific modes of travel by a law or
by the rules of traffic."
- highway=path je "*generic path*, either multi-use or unspecified usag" -
tyhle cesty většinou nikým kromě jezdců na horských kolech využívané nejsou
- v závislosti na tom, jak jsou udělané.

Cesty, které jsou tedy obvykle používané pro horskou cyklistiku, ale nejsou
tak legálně značené, tak vlastně není jak tagovat. Můžeme jít cestou
cycleway s nastaveným mtb:scale, případně i sac_scale, ale evidentně proti
tomu bylo dost lidí na tagging mail listu. Nebo se to může dělat jako
doposavad s tagováním highway=path, ale jak je potom odlišit? Cesta může
mít mtb:scale=0 a být to pěkná trasa s klopenými zatáčkami určená pro
horská kola, nebo prostě úplně obyčejná cesta. Další možnost je např.
leisure=track, ale to mi už vůbec nepřijde jako to pravé.
Případně samozřejmě zavést novou highway=mtbway, což už tam taky padlo.

Takových cest je u nás stovky, možná tisíce.

Nicméně to už jen v podstatě kopíruju diskusi z tagging listu, šlo mi
hlavně o upozornění na nový návrh.

<0174