[talk-cz] Značení firem

majka majka.zem+talk na gmail.com
Pátek Květen 8 12:13:39 UTC 2020

To ale neřeší ty výrobní firmy, které nejsou primárně určené pro koncové
spotřebitele, resp ten problém co s tím mám.
Nic z toho není craft. A velká průmyslová pekárna (Penam) přece není
craft=bakery, alespoň podle té anglické definice na wiki, kde craft je
"dílna, kde vyrábí menší množství zboží" a staví proti tomu works, tedy
továrny a jiná průmyslová zařízení. Na českou stránku se tohle rozlišení
nedostalo, až u bakery (
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:craft%3Dbakery).
Podobně je pak rozdíl třeba mezi podlahářem, tesařem a stavební firmou typu
Metrostavu, komplikované navíc tím, že tyhle nemají "továrnu". Průšvih taky
je, že works nemá dobrou dokumentaci, a navíc není jasné, jestli je to
aktuální způsob značení.

Co chápu, tak snahou těch nových uživatelů bývá dostat konkrétní firmu na
mapu, ideálně jako nějaký bod zájmu. Připadá prakticky neproveditelné,
pokud nepůjdu jen přes landuse. Zkoušela jsem hledat, jak je třeba
zmapovaná Škodovka. Firma jako taková zmapovaná není, je zmapovaný její
areál (https://www.openstreetmap.org/way/109161026).

Já se nějak poperu s tím, jak označit části firmy (u něčeho je to
jednoduché a jednoznačné, u něčeho to je trochu drbání pravou rukou  za
levým uchem), ale až na výjimky mi není jasné jak tam dostat firmu jako
organizaci, případně její provozovny. Technicky je velice jednoduché udělat
to, co dělá Google a mapy.cz - tj. stáhnout si rejstřík, udělat tomu
lokalizaci adres a nacpat si to do databáze. Prakticky mi to ale u OSM
připadá téměř neproveditelné.
A důvod je jen to, že podle mě na to není rozumně nastavený systém, protože
principiálně mapujeme fyzické záležitosti, a tohle je v podstatě mapování
"cedule na dveřích". Ale ráda se nechám přesvědčit o opaku.

To řešení pomocí landuse znamená, že bychom případně museli velké
landuse=industrial (tedy průmyslové plochy ve městech) rozsekat na areály
jednotlivých firem. Stejně pochybuji, že landuse (tedy plocha) je ideální
způsob jak do mapy dostat konkrétní firmu.

Majka