[talk-cz] jak mapovat chodníky

majkaz majkaz na centrum.cz
Středa Květen 20 10:20:15 UTC 2020

Kvůli přechodům je to zbytečné.

Jak chodník, tak přechod pokud jsou jako sidewalk=left|right|both jsou vlastnost silnice, takže ten přechod je automaticky propojuje.

Naopak, mapování samostatně si vyžaduje místy "drbání pravou rukou za levým uchem". Protože je třeba udělat přiblížení k přechodu, občas i jinak, než to je ve skutečnosti.

Za mě: pokud je přechod oddělený jen obrubníkem, tak je lepší sidewalk=left|right|both, není pak třeba řešit případná slepá ukončení. Pěšák pak automaticky pokračuje po silnici. V případě, že je to samostatně, je v pozici auta ve slepé ulici - může odsud jen vycouvat, případná navigace neumí udělat ten úkrok na silnici. Že to občas díky místnímu řešení neumí udělat ani chodec je věc druhá.

Majka

Rád bych se zeptal, jak mapujete přechody, když používáte sidewalk?Já kvůli přechodům preferuji sidewalk=separate <https://taginfo.openstreetmap.org/keys/sidewalk#values> na silnici a pak highway=footway jako zvlášt element.Děkuji!