[talk-cz] Přenos z Wikidat do OSM (a naopak)

majkaz majkaz na centrum.cz
Čtvrtek Květen 21 11:35:38 UTC 2020

Jo, je to starý dotaz co jsem měla uložený, momentálně je třeba hledat "Czechia" nebo "Česko", a stačí podle jména, není třeba tu oblast znovu nechat určit. Všechny názvy států a těch oblastí jsou v databázi, stačí je určit jménem.
Menší celky se musí vyvolat přes to geocodeArea.

Majka
> Od: "<0174" <V0174 na v0174.net>
> Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 21.05.2020 13:21
> Předmět: Re: [talk-cz] Přenos z Wikidat do OSM (a naopak)

Ahoj,ten wikidata klíč pro vyhledání obce jsem použil kvůli tomu, že jména obcí nejsou jednoznačná, dá se samozřejmě ale použít jakýkoliv tag.Jinak ten dotaz, na který se odkazuješ, mi vyhodí chybu "Nelze najít nic s následujícím názvem: Czech republic"A JAnD chtěl objekty, kde NENÍ tag wikidata - netestoval jsem to nijak extenzivně, ale přijde mi, že "[!wikidata]" funguje.<0174
čt 21. 5. 2020 v 11:48 odesílatel majkaz <majkaz na centrum.cz <majkaz na centrum.cz>> napsal:U toho dotazu na obec jde v overpass turbo použít tohle (je to z jiného dotazu, a u celé ČR, případně u oblastí jako Jihozápad je to zbytečné, ty oblasti není třeba "hledat" takhle): https://overpass-turbo.eu/s/UdC <https://overpass-turbo.eu/s/UdC>

Podstatná je ta část:
 {{geocodeArea:"Jméno obce"}}->.searchArea;

Wikidata na objektech lze hledat pomocí klíče, bude třeba použít regex takhle [~"wikidata$"]

Majka

 > Od: "<0174" <V0174 na v0174.net <V0174 na v0174.net>>
 > Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org <talk-cz na openstreetmap.org>>
 > Datum: 21.05.2020 09:22
 > Předmět: Re: [talk-cz] Přenos z Wikidat do OSM (a naopak)

Ahoj,1) a 2) Dotaz např. přo Třebíč: https://overpass-turbo.eu/s/Udx <https://overpass-turbo.eu/s/Udx>Stačí místo toho Q... nahoře doplnit Wikidata dané obce.<0174
čt 21. 5. 2020 v 8:34 odesílatel Jan Dudík <jan.dudik na gmail.com <jan.dudik na gmail.com>> napsal:Na Wikidatech tvořím a upravuji položky pro drobné památky - pomníky, křížky, kapličky, sochy etc.příklad pro obec Římov (kde jich je spousta) je tady https://w.wiki/RRB <https://w.wiki/RRB>A teď bych chtěl porovnat stav s OSM, tzn.1) vytáhnout seznam těchto památek z OSM (v principu asi něco takovéhoto https://overpass-turbo.eu/s/Uds <https://overpass-turbo.eu/s/Uds> - je to můj první pokus s Body 2 a asi i 4 umím.u bodu 1 bych rád věděl, zda jde hledat i přímo dle území obce ne jen bboxem, případně jak vylepšit dotaz viz 2k bodu 2 -šlo by, aby se ve výsledcích zvýraznily jen památky, co nemají odkaz na Wikidata? u bodu 3 netuším a kvůli tomu se hlavně ptám.JAnD_______________________________________________
 talk-cz mailing list
 talk-cz na openstreetmap.org <talk-cz na openstreetmap.org>
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz <https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>
 https://openstreetmap.cz/talkcz <https://openstreetmap.cz/talkcz>