[talk-cz] geolokace

Miroslav Suchý mirek na rodina-sucha.cz
Úterý Duben 6 14:38:47 UTC 2021

Dne 06. 04. 21 v 1:10 Pavel Sklenář napsal(a):
> Mám na Vás prosbu. vytváříme projekt pro děti na platformě UNA (https://una.io/page/features
> <https://una.io/page/features>) jehož součástí je určování polohy.
>
> Systém jsme nastavili a funguje ,ale zobrazuje adresy které jsou  úplně mimo. Příklad vidíte na obrázku.
>
> Chtěli bychom vědět zda něco děláme špatně nebo je to polohou kde se zrovna nacházíme a třeba není v openstreetmap.
>
> Dokážete nám poradit v čem je problém?

Podle me je problem v tom, čím krmíte nominatim. Tj. pravděpodobně ve verzi GeoIP kterou ten UNA modul používá. GeoIP má
free verzi, která je dost přesná na úrovni států, ale v detailech saje.
Pak má placenou verzi, která kdysi byla docela přesná, ale už jsem to dlouho nepoužil, takže nevím co s tím udělala
fragmentace IP adres v poslední době.

Je to vidět např. na
  https://geoip.com/
Když tam zadám svoji ip addresu, tak mi vyjde
   Pardubice
530 02
50.0128
15.965

Což když zadám do:
   https://nominatim.openstreetmap.org/ui/reverse.html?lat=50.0128&lon=15.965&zoom=18
Tak mě dá někde do polí u Pardubic.
Ale rozhodně to není chyba OSM nebo Nominatimu.

Mirek