[talk-cz] Budovy

Jan Macura macurajan na gmail.com
Středa Duben 14 13:47:16 UTC 2021

Ahoj,

dost se divím, že na tyto jasně formulované otázky zatím nikdo neodpověděl.
Zkusím to:

> 1)  Jak označit verandu (vstupní místnost se střechou a zdma která ve
> skutečnosti je součást budovy (např. building=house) ale na mapě má vlastní
> obrys? Osobně ji mapuji stejně jako budovu ke které patří např.
> building=house. Je to tak OK?

1) Je to tak OK. Veranda (a další podobné přístavby) také plní funkci domu.
Tj. označit stejně jako zbytek budovy. Popř. jestli chceš být důsledný, tak
obě části označit ne jako building=něco, ale jako building:part=něco +
udělat společný obrys. Viz na wiki:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:building:part a
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Simple_3D_Buildings

2)  Jak správně mapovat boudičky v zahradách baráků které neobsahují garáž?
> Nyní mapuji jako kůlnu building=shed.

2) Nejlepší odhad dle satelitních snímků je obvykle building=yes. Pokud si
troufáš odhadnout něco víc, klidně to může být i building=shed, popř. můžeš
konzultovat hodnoty uvedené na wiki, jestli najdeš vhodnější:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:building

3) Budova garáže která vypadá že je z části i kůlnou? Napovídá tomu délka
> budovy. Já mapuji jako samostatnou garáž, je to tak OK?

3) Jako garáž nebo rozdělit, pokud je vidět kde je změna užívání (třeba
jiná střecha).

4) Rodinný dům s jedním hlavním vchodem, nesdílící zeď s dalším domem. Je
> lepší building=detached nebo building=house?

4) building=detached je konkrétnější, takže v tomto případě vhodnější.
building=house je obecnější. Viz
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:building%3Dhouse

5) Chatky v chatové oblasti ale i třeba v lese atd. Nejvíce na mapě vídám
> (v rámci Hradce Králové) building=house . Jak to vidíte vy?

5) building=house dobrý, building=bungalow nebo building=cabin asi lepší,
pokud to jsou opravdu chatky v chatových osadách např. u vody
<https://mapy.cz/zakladni?x=13.1505712&y=49.7918491&z=16&pano=1&pid=38169705&yaw=4.248&fov=1.257&pitch=0.018>,
a ne původně zahrádkářské kolonie přestavěné na standardní bydlení (viz
např. Výsluní v Plzni
<https://mapy.cz/zakladni?x=13.3720442&y=49.7138248&z=17&pano=1&pid=55049560&yaw=6.020&fov=1.257&pitch=0.101>)
– tam více odpovídá třeba building=detached.

Ještě mě k tomu napadá: mapuješ podle RÚIAN pomocí traceru (
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:JOSM/Plugins/Tracer) nebo doplňuješ
budovy dle družicových snímků?

H.