[talk-cz] Budovy

Lukas Novotny lenochod na tiscali.cz
Sobota Duben 17 11:29:58 UTC 2021

Ahoj všem.

Začali jsme teď dost často s manželkou chodit na procházky a v rámci toho
jsme začali používat aplikaci do mobilu StreetComplete. Jako přípravu vždy
oblast kam vyrážíme projdu nejdříve skrze JOSM a plugin Tracer + pointinfo.
OrtoFoto používám pouze pokud při procházce tato budova neexistuje, tak pro
ověření. Zbytek jako komentář v textu níže.

st 14. 4. 2021 v 15:47 odesílatel Jan Macura <macurajan na gmail.com> napsal:

> [...]
> si troufáš odhadnout něco víc, klidně to může být i building=shed, popř.
> můžeš konzultovat hodnoty uvedené na wiki, jestli najdeš vhodnější:
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:building
>
> 3) Budova garáže která vypadá že je z části i kůlnou? Napovídá tomu délka
>>

> 3) Jako garáž nebo rozdělit, pokud je vidět kde je změna užívání (třeba
> jiná střecha).
>
> 4) Rodinný dům s jedním hlavním vchodem, nesdílící zeď s dalším domem. Je
>>

> 4) building=detached je konkrétnější, takže v tomto případě vhodnější.

OK, to souzní s tím jak to do teď dělám.

> [...]
>>

> 5) building=house dobrý, building=bungalow nebo building=cabin asi lepší,
> pokud to jsou opravdu chatky v chatových osadách např. u vody
> <https://mapy.cz/zakladni?x=13.1505712&y=49.7918491&z=16&pano=1&pid=38169705&yaw=4.248&fov=1.257&pitch=0.018>,
> a ne původně zahrádkářské kolonie přestavěné na standardní bydlení (viz
> např. Výsluní v Plzni
> <https://mapy.cz/zakladni?x=13.3720442&y=49.7138248&z=17&pano=1&pid=55049560&yaw=6.020&fov=1.257&pitch=0.101>)
> – tam více odpovídá třeba building=detached..

StreetComplete používá pro označení "Bouda chýše -  malý jednoduchý
přístřešek pro obydlí" building=hut. Ale to je myslím mimo, neboť oproti
českému překladu je na Eng stránce "A hut is a small and crude shelter (or
dwelling). In Africa in particular, the tag is often used for primitive
dwellings." Takže asi budeme radši používat building=house. Co na to
ostatní?

> Ještě mě k tomu napadá: mapuješ podle RÚIAN pomocí traceru (
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:JOSM/Plugins/Tracer) nebo
> doplňuješ budovy dle družicových snímků?

Jak jsem psal výše, jako přípravu před procházkou používám tracer a po
procházce pro to zda ještě budova stojí WMS Ortofoto z ČÚZK (jde nějak
zjistit z kterého roku ty fotky jsou?).

Mějte se pohodově
Lukáš