[talk-cz] Zarovnávání elektrického vedení pomocí katastrální vrstvy a dokreslování budov v nedigitalizovaných obcí

r00t r00t na r00t.cz
Úterý Červenec 6 19:31:00 UTC 2021

Ahoj,

> vedení aby sedělo na zaměřené sloupy. Někdy je to půl metru vedle, ale už
> jsem zažil i desetimetrový posun (v k.ú. Smetanova Lhota).
Moje zkusenost je podobna, CUZK:KM muze byt hodne mimo oproti skutecnosti.

Obecne nikomu nedoporucuji mapovat vedeni podle CUZK:KM tam kde uz je zmapovane... natoz
nejak opravovat nebo posouvat OSM data podle toho jak je to v CUZK:KM. V mistech kde jeste vedeni
zmapovane neni je mozne podle CUZK:KM pracovat, ale jenom po overeni ze tam vedeni je v dalsich
zdrojich (pokud mapuju tak vzdy kontroluju na streetview kdyz krizuje silnici - uz jenom proto abych
mel jasno kolik dratu/okruhu tam vede a jake jsou sloupy...).

Uz jsem se setkal s tim ze na jednom miste bylo vedeni prelozeno pod zem, ale stale ho do OSM nekdo
dokresloval podle CUZK:KM. I kdyz jsem ho tam uz zmapoval jako kabel a pridal location:transition na
prechodove sloupy. Pomohlo az pridani poznamky stylu "note=Vedeni nahrazeno kabelem, dal uz opravdu
nevede!" na ty konce... to uz si asi dotycny precetl.

Jeste jednou tedy zopakuji moji prosbu pro vsechny co doplnuji vedeni do OSM:
 Slepe mapovani vedeni podle CUZK:KM nebo dokonce posouvani dat v OSM tak, aby to sedelo na
 CUZK:KM prosim opravdu nedelejte!

r00tcz